Firma pe care o reprezint a incheiat un contract de inchiriere a unui imobil, de la o firma romaneasca, platitoare de TVA. Firma proprietara emite in fiecare luna factura privind incasarea chiriei, insa factura nu contine TVA. Necontinand TVA-ul eu nu pot sa mi-l scad din contabilitate. Ce as putea face pentru a recupera TVA? Va multumesc
Revin la subiect, sunt putin nelamurita. Ce am inteles eu : proprietarul trebuie sa inregistreze contractul de inchiriere la administratia financiara. Tot atunci, el face o notificare prin care se arata ca incaseaza chiria fara TVA ? Si daca proprietarul nu a inregistrat contractul la administratia financiara?
Multumesc.
In primul rind: contractele de inchiriere intre PJ nu trebuie inregistrate la finante.
Notificarea o face numai daca opteaza pt taxarea inchirierii. Daca nu opteaza, atunci este o activitate scutita si va factureaza fara tva. O copie dupa notificare oricum trebuie sa o dea chiriasului.
Daca nu aveti copie dupa notificare si aveti factura fara tva, dvoastra, in calitate de chirias, nu aveti ce tva sa deduceti. Pe factura si in contact trebuie sa fie mentionata scutirea cf art 141, alin 2, lit e.
In rest este problema proprietarului.
Proprietarul are probleme cu fiscul numai daca nu a ajustat tva-ul dedus initial. Atit chiriasul cit si el trebuie insa sa faca modificarea contractului.
Situatia nu trebuie remediata pt ca facturarea fara tva este perfect legala si corecta.
Inteleg insa ca nu va convine pt ca nu puteti deduce tva. Pt aceasta proprietarul, daca este de acord cu cerintele dvoastra, trebuie sa faca notificarea prin care opteaza pt taxarea operatiunii, va remite si dvoastra o copie dupa aceasta iar incepind cu data notificarii va factureaza cu tva. Proprietarul nu poate fi insa obligat la aceasta optiune, este alegerea sa, in functie de cum ii este lui mai avantajos.