cyan a scris:
Daunele se pot obține pe cale amiabila sau pe calea instantei.
Pentru a obtine o despăgubire trebuue sa demonstrati ca vi s-a produs un prejudiciu.
Faptul ca v-ați dus la serviciu nespălat nu este un motiv de luat în seama atata timp cat nu exista în nicio lege stipulat ca igiena personala se face numai cu apa calda.
După nick păreți născut în '78, vreo 11 ani din vechea orânduire tot ati prins, daca nu va amintiți întrebați-vă părinții câtă căldură și apă caldă se furniza.
Aveți tot dreptul să solicitați despăgubiri, nu este vorba de lupta cu sistemul, totul depinde de clauzele din contractul de furnizare, cereti contractul adociatiei și apoi puteți lua decizia în cunostinta de cauza.
Te poți adresa și ANPC dar în legătură cu asociația de proprietari și nu cu RADET.
1. Okay, toate incep pe cale amiabila.
2. Si mai stai tu la 12 noaptea sa mai incalzesti apa.
3. Nu ma intereseaza ce era inainte. Acuma exista drepturi si obligatii si evident "despagubiri" din ambele sensuri.
4. Cand ati spus de contractul asociatiei, v-ati referit la Contractul Asociatiei cu Radet ? Sau exista si un Contract al Asociatiei cu Proprietarii ? Pana la urma e vorba de "relatia contractuala" intre proprietar si Asociatia de Proprietari.
5. Pana a ajunge la acel contract, nu ar trebui ca aceste contracte ale tuturor blocurilor sa fie, cumva, aproape la fel, mai ales ca e cu acelasi RADET ?
Ar fi culmea ca un bloc sa aiba un dezavantaj major(fara posibilitati de despagubire si altele) fata de un alt bloc.
6. Am vazut pe internet aceasta stire
[ link extern ]
din care am constatat urmatoare chestii:
6.1 Asociatiile de Proprietari pot trimite sesizare la Primaria sectorului respectiv.
6.2 Primaria unui sector poate face sesizare la ANPC, la care sunt anexate sesizarile de la Asociatiile de Proprietari. Eu credeam ca doar persoanele fizice pot face sesizare fata de o persoana juridica. Ma rog, bine si asa.
6.3 Pana la urma, Asociatia de Proprietari unde TREBUIE sa trimita sesizarea ? La Primaria sectorului respectiv sau direct ANPC ?
7. Am vazut pe internet acest comunicat la ANPC
[ link extern ]
7.1 Observ ca RADET poate primi AMENDA pentru lipsa furnizarii caldurii sau furnizarea acesteia la parametri necorespunzatori. FOARTE BINE ! Amenda asta ar trebui primita in fiecare zi de oprire a caldurii si apei calde.
7.2 Citez: "
Comisari ANPC au desfasurat un control la data de 05 ianuarie in urma sesizarilor primite de la consumatori."
Ce sa inteleg din asta ? Ca se poate ca proprietarii sa trimita sesizari direct catre ANPC ?
Sau consumatorii din comunicat sunt defapt Asociatiile de Proprietari ?
In comentariile de mai sus s-a spus ca ANPC nu are cum sa ajute consumatorul, deoarece RADET nu are relatie contractuala cu consumatorul.
7.3 Citez: "
...a dispus remedierea situatiei."
Doar atat ? Proprozitia asta va fi pentru fiecare oprire de caldura ?
Nu ar trebui sa dispuna altceva mai serios si anume sa nu se mai intample asta vreodata ?
Adica sa inlocuiasca odata toate tevile de 50 de ani care crapa in fiecare saptamana din IARNA ?
8. Am vazut pe internet aceasta stire
[ link extern ] :
"in ultima luna nu a fost depusa nicio sesizare in ceea ce priveste activitatea RADET sau ELCEN, cu toate ca acest lucru se poate face si de pe site-ul institutiei,
atat de fiecare bucurestean ramas fara apa calda, cat si de catre asociatiile de proprietari."
De aici inteleg ca defapt oricine(atat proprietar, cat si Asociatie de Proprietari) pot face reclamatie catre ANPC impotriva RADET.
- Apropo, cu toate astea, ce e si cu ANPC-ul asta de tot asteapta sa ii deschida cineva ochii cu ceea ce se intampla prin societate, prin acele sesizari/reclamatii.
Okay, cazurile singulare, nu pot fi stiute de ANPC, dar totusi, cazurile astea GENERALE, la care se intampla pe o arie MARE, in cazul de fata 2 sectoare, chiar NU se poate AUTOSESIZA ANPC-ul ? Chiar trebuie sa-i trimita cineva o reclamatie ca sa AFLE si ANPC-ul ce s-a intamplat ?
ANPC-ul ar trebui sa se miste mai cu talent in situatii deastea.