Împuternicitul tatălui meu a scos bani din cont după deces, deși am anunțat banca telefonic și am cerut blocarea cardului. Ce pot face eu, ca unic moștenitor, ca să recuperez suma de bani retrasă?
Buna ziua!
In ziua in care tatal meu a decedat, am sunat la banca sa ii blochez cardul pe care primea pensia, motivand faptul ca nu il gaseam. Am subliniat telefonic faptul ca tatăl meu a decedat si ca orice tranzactie efectuata in ziua decesului (evident si dupa, este frauduloasa).
Bazandu-ma pe acel apel telefonic si pentru ca am fost asigurat de operatorul bancii (BRD) ca a fost blocat cardul ca urmare a decesului, nu am mers personal cu certificatul de deces la banca.
Astazi, dupa aproape 3 saptamani, cand am fost la banca sa ma interesez ce trebuie sa fac in calitate de mostenitor, am fost informat ca s-a efectuat o tranzacție in cont de catre imputernicit dupa deces.
Are împuternicitul acest drept? Ma pot indrepta impotriva lui dpdv legal? Si ce pot face eu ca si unic mostenitor sa recuperez suma de bani retrasa?
Mentionez faptul ca voi merge la notar sa deschid succesiunea, dar as vrea sa ma informez si inainte, tot ce am putut face pana la momentul de fata a fost sa scot anexa 24 de la primarie.
Multumesc!
De unde stiti ca imputernicitul a scos banii din cont dupa decesul tatalui dvs?
Bancile nu dau informatii celor care nu sunt imputerniciti chiar daca titularii sunt in viata si prezentati dovezi ale legaturii de rudenie si va duceti cu cartea de identitate in original.
Cu atat mai putin iau in considerare convorbirile telefonice daca nu va identificati cu datele cu care ati fi inregistrat la banca ca si imputernicit.
Astfel, oricine ar putea anunta ca X a decedat, sa aiba acces la CNP decedatului si sa solicitatea inchiderea contului.
Stiu ca a scos bani pentru ca una din angajatele bancii s-a dat de gol(in sensul ca mi-a spus ca au fost efectuate tranzactii dupa deces - nu mi-a zis sumele) si apoi mi-a confirmat telefonic si imputernicitul.
Banca a blocat definitiv cardul in urma apelului telefonic.