avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Recuperări de creanţe, datorii, ... Din greșeală, am trimis unui client un produs ...
Discuție deschisă în Recuperări de creanţe, datorii, Probleme cu băncile

Din greșeală, am trimis unui client un produs gratuit (am omis să trecem pe AWB valoarea rambursului) dar el pretinde că a plătit curierului expediția. Cum ne putem recupera banii?

Buna ziua,

Noi operam un magazin online in Cadrul Emag (suntem parteneri) si avem o problema cu un client caruia i-am trimis un produs gratuit omitand sa trecem pe AWB valoarea rambursului.

Situatia este in felul urmator:
In luna decembrie clientul respectiv a comandat cu ramburs un produs la un pret destul de mare.
Fiind o luna mai aglomerata am completat gresit AWB-ul, la ramburs trecand 0 Lei, iar suma de plata am trecut-o la valoarea declarata a coletului (valoarea asigurata).

Clientul a primit gratuit expeditia la jumatatea lunii decembrie, dar nu a anuntat ca ceva nu ar fi in regula.
La inceputul anului cand am facut verificarea incasarilor de la curier am constatat problema si am contactat clientul.

La inceput persoana respectiva a parut uimita si a insinuat ca "ne tinem de glume" si ca ea a platit expeditia.
A doua zi i-am trimis prin email toate documentele (AWB, Situatie comanda Emag, Factura, Verificare status expeditie curier) prin care noi justificam ca s-a produs o greseala si ca trebuie sa plateasca produsul.
Am discutat iarasi telefonic cu persoana respectiva (cu gandul de a gasi o solutie prin care sa rezolvam elegant situatia) si a ramas ca va contacta si ne va trimite chitanta de la curier, deoarece inca sustinea ca a platit si ca noi ne tinem de glume.

Astazi trebuia sa ne trimita chitanta, am resunat sa vedem daca a rezolvat ceva, dar surpriza, ne-a blocat numarul de telefon...

Din punctul meu de vedere clientul este constient de faptul ca a primit un bun gratuit nemeritat (fara ramburs) si intentioneaza sa faca tot posibilul pentru a nu plati. Cam asta cred ca este mentalitatea.

Exista o posibilitate de a constrange clientul sa rezolve problema inainte de a ajunge la recuperare (intentionam sa predam cazul unei firme de recuperari sume mici)?
Ma gandeam cumva sa depunem inclusiv o plangere la politie, dar nu stiu daca e de competenta lor.

Multumesc.
Ultima modificare: Duminică, 13 Ianuarie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: DMol , utilizator 13:08, 15 Ianuarie 2019
12 din 14 utilizatori consideră
acest răspuns util
Încet,încet devenim o nație de hoți și de țepari.După cum văd majoritatea răspunsurilor sunt în împotriva victimei,a păgubitului.Nu este bine să continuăm așa să ne bucurăm de greșeala altuia și să profităm de ea.Poate cel care a greșit este plătit cu minimul pe economie.Să plătească el ? Poate e salariul lui pe 5-6 luni.
6 din 8 utilizatori consideră
acest răspuns util
Rambursul (plata la livrare prin curier) este doar o modalitate de plata. La fel plata putea fi agreata la 30 zile sau orice alt termen convenit intre parti. Atat timp cat clientul a receptionat produsul (confirmarea fiind semnatura in sistemul firmei de livrari), clientul este bun de plata. Ramburs, sau prin alte metode.
Ce ar fi daca in relatii comerciale s-ar considera expirata obligatia de plata unui bun cumparat in cazul depasirii scadentei facturii, de exemplu, sau unei erori in factura? S-ar bloca comertul.
Copia chitantei cu valoarea 0 (care confirma ca produsul nu a fost platit cum a fost convenit) o puteti recupera de la firma de curierat. Si apoi instanta.
Cumparatorul clar arata rea credinta.
Am comandat odata un produs din Germania in valoare de 300EUR. Platitit cu card online. Insa surpriza, cand primesc produsul, era cu totul alt produs, in valoare de 1200EUR. Probabil ca s-a produs o eroare in depozitul lor. Am contactat imediat vanzatorul care mi-a trimis in aceeasi zi produsul corect, fara macar sa astepte sa ridice produsul gresit (neamtul nici nu s-a putut gandi ca ar putea exista un risc sa nu mai trimit produsul gresit inapoi). In cateva zile aveam produsul corect, iar ridicarea celui gresit a ai durat cateva zile. Cum ar fi sa fi insusit produsul mai scump si sa nu-l mai trimit inapoi, avandu-le pe ambele la mine?
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Aveti calea civila la dispozitie. Plangerea penala nu va ajuta. Asa cum ati sfatuit de mai multe ori anterior, notificati-l si daca nu plateste, actiune civila.
2 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Felicitări, Flodan! Cât despre cei care au susținut că nu este obligația clientului să plătească, ei sunt ăia care fac justiția la buzunare pentru că e legată la ochi. Cocalari de doi lei. Poate e vreun admin pe aici să blocheze niște useri. E clar că unii nu ar trebui să poată comenta pe forumuri cum e ăsta.
Buna ziua "cosmin_adrian".

1. Rambursul se efectueaza prin "cont colector" de catre transportator, catre expeditor, suma datorata fiind incasata la livrare de la destinatar. Da sau nu ???

2. Atata timp cat pe AWB scrie limpede si clar ZERO, curierul a incasat ZERO. Da sau nu ???

3. Curierul nu avea cum sa emita chitanta pe ZERO lei. Da sau nu ???

4. Probabil, atunci cand compania va afla de aceasta eroare, va imputa paguba celor implicati.

5. Din moment ce va adresati avocatnet.ro, probabil, compania nu are stiinta despre aceasta paguba.

6. Posibila solutie: dupa emiterea deciziei de imputare va puteti indrepta, pe cale civila, impotriva cumparatorului de rea credinta.
DISCUTABIL.

Succes.

Ultima modificare: Luni, 14 Ianuarie 2019
Adrian Sulea, Consultant credite si finantari

Alte discuții în legătură

Am vrut să achit prețul unui produs primit prin curierat, dar curierul mi-a spus că e cu ramburs 0. după 8 luni mi se cer banii, trebuie să plătesc eu sau cine a greșit? Petr4567 Petr4567 Buna ziua.Pe scurt situatia: -un produs expediat prin curier cu ramburs 0,fara factura fiscala de insotire a produsului.Am primit coletul si dorind sa achit ... (vezi toată discuția)
Achizitie produs cu plata ramburs magazin online aurelutz2008 aurelutz2008 La mijlocul lunii Decembrie am comandat un produs de la un magazin online. Am ales ca si optiune de plata rambursul. Mi-am pregatit banii si cand a venit ... (vezi toată discuția)
Obligatie de livrare comanda online telekom ro raduv raduv Buna ziua, va scriu in speranta ca ma puteti ajuta cu un sfat catre ce organ, in ce ordine, pe ce canal si cu ce documente insotitoare sa ma adresez pentru ... (vezi toată discuția)