avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 209 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum se alege un nou administrator de bloc ?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum se alege un nou administrator de bloc ?

Bună ziua. Îmi puteți explica , care este modalitatea de alegere a unui nou administrator de bloc conform noii legislații in vigoare. Dețin o garsonieră într-un bloc , si astazi m-a sunat chiriașul care locuiește acolo ca noua dna administrator dorește semnarea unei hârtii care conține două întrebări :,,
1.esti de acord sa se renunte la repartitoare ?
2.iti dai acordul pt noul Statut al Administratiei conform legii nr 196 ?".
Vechea dna administrator este grav bolnavă si nu își mai poate exercita atribuțiile. Așadar, noi propietarii nu avem de spus un cuvânt in alegerea noului administrator ?
Cel mai recent răspuns: I0nutz83 , utilizator 10:42, 21 Ianuarie 2019
Atunci este simplu, printati undeva legea 196/2018, subliniati partile, articolele ce va intereseaza si mergeti sa discutati cu presedintele ce va nemultumeste, cu legea in fata*.
Tot in baza acestei legi aveti dreptul sa solicitati asociatiei informatiile ce va intereseaza, puteti face asta printr-o cerere scrisa adresata presedintelui/comitetului.
Poate va ajuta Art. 53, lit.b-legat de punctul doi, statutul asociatiei;
Art. 83-legat de repartitoare.
Dar trebuie citita toata legea pentru a avea o imagine de ansamblu d obligatiilor si beneficiilor locuitului la bloc*
Ultima modificare: Luni, 21 Ianuarie 2019
Ionut.ion, utilizator
Legea 196/2018

Art. 63.


(1) Administrarea, exploatarea, întreținerea, repararea, reabilitarea și/sau modernizarea, după caz, a proprietății comune aferente condominiului sunt în sarcina asociației de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activități reprezintă cheltuieli comune. Jurisprudență (1), Practică judiciară (3)

(2) În scopul administrării și întreținerii condominiului, asociația de proprietari încheie contracte în numele proprietarilor cu persoane fizice, persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice cu obiect de activitate administrarea condominiilor, înființate potrivit prevederilor legale în vigoare. Practică judiciară (1)

(3) Desemnarea administratorului și încheierea contractului de administrare se fac de către comitetul executiv reprezentat de președintele asociației de proprietari, în baza mandatului acordat de adunarea generală, și decizia se comunică tuturor proprietarilor.
Ultima modificare: Luni, 21 Ianuarie 2019
I0nutz83, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Buna ziua, avem o problema la asociatia de proprietari din care ... Madalina Panait Madalina Panait Buna ziua, avem o problema la Asociatia de Proprietari din care facem parte. Dna Administrator, care indeplineste si functia de Presedinte al ... (vezi toată discuția)
Semnatura lista de intretinere catali123456 catali123456 Daca presedintele unei asociatiei de proprietari nu e prezent fizic, poate semna lista de intretinere si alte documente ale asociatiei? Inteleg ca ar fi ... (vezi toată discuția)
Hotararea adunarii generale in vederea incheierii unui contract cu o firma , poate fi inlocuita de hotararea comitetului? Octavia Turbatu Octavia Turbatu Pornind de la Legea 196/2018 Art.49 (4) Hotărârile adunărilor generale se iau în cadrul adunării generale convocată sau reconvocată, după caz. În ... (vezi toată discuția)