Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Bună ziua. Îmi puteți explica , care este modalitatea de alegere a unui nou administrator de bloc conform noii legislații in vigoare. Dețin o garsonieră într-un bloc , si astazi m-a sunat chiriașul care locuiește acolo ca noua dna administrator dorește semnarea unei hârtii care conține două întrebări :,,
1.esti de acord sa se renunte la repartitoare ?
2.iti dai acordul pt noul Statut al Administratiei conform legii nr 196 ?".
Vechea dna administrator este grav bolnavă si nu își mai poate exercita atribuțiile. Așadar, noi propietarii nu avem de spus un cuvânt in alegerea noului administrator ?
Atunci este simplu, printati undeva legea 196/2018, subliniati partile, articolele ce va intereseaza si mergeti sa discutati cu presedintele ce va nemultumeste, cu legea in fata*.
Tot in baza acestei legi aveti dreptul sa solicitati asociatiei informatiile ce va intereseaza, puteti face asta printr-o cerere scrisa adresata presedintelui/comitetului.
Poate va ajuta Art. 53, lit.b-legat de punctul doi, statutul asociatiei;
Art. 83-legat de repartitoare.
Dar trebuie citita toata legea pentru a avea o imagine de ansamblu d obligatiilor si beneficiilor locuitului la bloc*
(1) Administrarea, exploatarea, întreținerea, repararea, reabilitarea și/sau modernizarea, după caz, a proprietății comune aferente condominiului sunt în sarcina asociației de proprietari, iar cheltuielile legate de aceste activități reprezintă cheltuieli comune. Jurisprudență (1), Practică judiciară (3)
(2) În scopul administrării și întreținerii condominiului, asociația de proprietari încheie contracte în numele proprietarilor cu persoane fizice, persoane fizice autorizate sau cu persoane juridice cu obiect de activitate administrarea condominiilor, înființate potrivit prevederilor legale în vigoare. Practică judiciară (1)
(3)Desemnarea administratorului și încheierea contractului de administrare se fac de către comitetul executiv reprezentat de președintele asociației de proprietari, în baza mandatului acordat de adunarea generală, și decizia se comunică tuturor proprietarilor.