avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 641 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept penal - probleme serioase cu ... Am lăsat două zile camionul parcat într-o zonă ...
Discuție deschisă în Drept penal - probleme serioase cu dreptul

Am lăsat două zile camionul parcat într-o zonă industrială din UK și a fost furată marfa. Care ar fi partea mea de vină?

Am lasat camionul parcat într-o zona industriala din uk am plecat pentru 2 zile si a fost furata marfa din camion. Angajatorul nu mi-a oferit parcare cu plata si acuma da vina pe mine pentru ce sa intamplat. Precizez ca faceam o pauza de 45 ore. Care ar fi partea mea de vina?
Ultima modificare: Duminică, 28 Aprilie 2019
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: viorel55 , utilizator 12:44, 1 Mai 2019

Dl.Szekely Barna - Inteleg ca cunoasteti legislatia din asigurari, insa pe cea din transporturi, nu. Nu e treaba soferului sa pazeasca marfa, cu atat mai mult cu cat nu ii mai este permis sa efectueze pauza de 45 de ore in camion. Teoretic, este treaba patronului sa caute parcari sigure si cazare in zona unde preconizeaza ca soferul va efectua pauza de 45 de ore, treaba soferului fiind aceea de a efectua transportul, nu de a umbla dupa parcari si hoteluri. Ca, preactic, nu se intampla asa, este alta discutie. Soferii nu ar trebui sa accepte toate magariile patronilor, cu atat mai mult cu cat, in prezent, e o cerere foarte mare de soferi de camioane transport marfa. Mai mult, asigurarea CMR este o asigurare facultativa si nu obligatorie, care doar la cererea asiguratului si prin plata unei prime suplimentare va include riscul de furt al bunurilor transportate. Pentru asta exista asigurarea Cargo! Consider ca soferul nu raspunde pt. furtul marfii.
Ultima modificare: Marți, 30 Aprilie 2019
friday_325, utilizator
viorel55 - lasam masina in locul in care ajungem in momentul in care trebuie sa incepem pauza de 45 de ore, in conditiile in care efectuarea acesteia in camion este interzisa. E treaba patronului sa planifice cursa, sa tina legatura cu soferul, sa asigure stationarea camionului intr-un loc sigur si sa ofere cazare in alt loc decat cabina camionului pe parcursul celor 45 de ore. Treaba soferului e aceea de a efectua transportul, nu de a umbla dupa parcari si hoteluri. Nu ati vrea sa stiti ce sume, de ordinul miilor de euro, se aplica ca si sanctiuni celor care sunt prinsi in camion in timpul pauzei de 45.
Important este ce stabileste instanta si asta se face pe acte si documente inclusiv texte de lege.Cereti angajatorului fisa postului cu atributiile si obligatiile conducatorului auto pe care ati semnat-o la angajare.Impresiile si parerile in instanta nu va ajuta cu nimic." [ link extern ] "
" - sa mentina legatura cu firma si sa ia masuri pentru ca marfa sa ajunga intacta la destinatar; " Cam asa arata o fisa de post standard a unui sofer de TIR. " [ link extern ] "


Domnule Florin Cornea, dacă prin afirmația " Asta inseamna sa n-ai legatura cu domeniul transporturilor " v-ați adresat mie, vă înșelați amarnic! Lucrez în domeniul transporturilor rutiere atât ca angajator cât și ca șofer. Eu nu neg că și d-stră ați lucrat, doar că, dacă nu ați mai activat în domeniu, nu mai sunteți ( probabil ) la zi cu noutățile legislative din transport.

Florin Cornea a scris:

Asta inseamna sa n-ai legatura cu domeniul transporturilor.Am lucrat 15 ani intr-o intreprindere de transport marfa unde pe linga transport intern erau si 15 masini care faceau transport international.Niciodata nu s-a intimplat astfel de incidente.Fiindca soferul stia ca raspude pentru securitatea marfii.N-are nicio legatura perioda de somn si odihna obligatorie cu obligatia soferului stabilita prin fisa postului , prin care raspundea de inventarul autotrenului si de marfa transportata.Nu poti sa planifici totul , apar si situatiii cind te tine la incarcat si 48 de ore sau nu te descarca decit a doua zi , etc.soferul stiind ca raspunde de marfa platea parcarea pazita daca era cazul si ii deconta la intoarcere.Multi luau bonuri de parcare dar nu stateau in parcari si le decontau la sediu ( faceau si ei un ghiseft).:))).Daca-i furau autotrenul cu totul ce facea ?

ioanditu a scris:

Ați comentat tipic facebook. Adică să vă băgați în seamă. Transportatorul ( prin coordonatorul de transport )ESTE OBLIGAT, CONFORM LEGISLATIEI DIN DOMENIUL TRANSPORTULUI, să planifice în așa fel cursele, încât soferul să ajungă la destinație, fără a fi nevoit să încalce regulile de circulație sau programul de condus/ lucru. În cazul în care șoferul nu poate să ajungă la garaj/ sediu și e nevoit să facă odihna săptămânală, altudeva decât la sediu, atunci transportatorul v-a trebui să-i rezerve camera la hotel și loc de parcare securizat.

viorel55 a scris:

Doamne Fereste sa fi transportator si sa ai asemenea soferi. Atat .





Ultima modificare: Marți, 30 Aprilie 2019
ioanditu, utilizator

Alte discuții în legătură

Fișa postului nesemnată, pagubă rezultată din exercitarea muncii. poate fi tras la răspundere angajatul în aceste condiții? Klara77 Klara77 Buna ziua , am sa incerc o prezentare cat se poate pe scurt , dar si cuprinzatoare cu speranta ca imi veti da sfaturi potrivite situatiei in care ma aflu ... (vezi toată discuția)
Firma transport ineternational pauza de 45 interzisa in tari ue se faca in camion traiflortrans traiflortrans Buna ziua am si eu o intrebare: am o firma de transport marfa si prestez servici in spatiul UE cu noile legi se interzice pauza de 45 sa se faca in camion find ... (vezi toată discuția)
Furt marfa pe durata transportului Septimius4 Septimius4 Buna ziua, Cu o saptamana inainte societatea a avut de efectuat un transport de apa infoliata pe paleti, fiecare palet cu eticheta corespunzatoare bon ... (vezi toată discuția)