w_v_w_v a scris:
Daca nu e un serviciu ce e?
Nu e un serviciu pentru beneficiari, din urmatoarele motive:
1. Nu a cerut vreun membru din asociatie sa se intermedieze asa ceva, ci
legea impune asociatiei in mod obligatoriu sa aiba cont bancar si sa-l comunice tuturor membrilor, nu doar unora. Oricine are acces la el. Nu exista nici un beneficiu.
2. Ati uitat sa citati art. 88 ce da exemple de servicii cerute de beneficiari, membri ai asociatiei. Atunci cind gestionarea financiara a acestor contracte de catre asociatie aduce un beneficiu este evident ca se se cheama serviciu pentru beneficiari.
Art.88 din legea 196/2018
Cheltuielile pe beneficiari sunt cheltuielile cu privire la: citirea, calculul si gestiunea consumurilor individuale de apa rece, apa calda, caldura, gaze, energie electrica, deseuri municipale; servicii cu privire la repartitoarele de costuri; chiriile spatiilor comune - boxe, casa scarii, holuri, spatiu ghena, terasa etc.; gestiunea financiara; gestiunea contractelor cu caracter individual; intretinerea interfonului si a partii de instalatie din interiorul proprietatii individuale; verificarea metrologica a contoarelor individuale de energie termica, in cazul distributiei orizontale; reviziile instalatilor interioare de gaze, apa si incalzire; alte servicii individuale catre proprietari
Una e sa intretin eu, individual interfonul si alta e sa gestioneze financiar asociatia un contract pentru mai multi beneficiari, adica cei care au instalat interfon.
Uitati raspunsul ANPC la reclamatia pe care am facut-o:
"Referitor la reclamatia dvs. , inregistrata la CJPC…..cu nr….din 04.09.2019, prin care reclamati comisionul bancar perceput de catre Asociatia de Proprietari …, in conformitate cu art. 8 alin (1) din Ordonanta Guvernului nr 27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, va comunicam ca petitia a fost concluzionata intemeiata.
In urma cercetarii aspectelor reclamate s-au constatat urmatoarele:
Retinem aspectul incorect al Asociatiei de Proprietari fata de dvs., cu incalcarea articolului 7 lit. c) din OG21/1992 (R2), modificata, prin identificarea unei neconcordante intre suma achitata pentru plata intretinere luna iulie, prin virament bancar la data…, in suma de… (conform extras cont Asociatie) si suma inscrisa in Situatia debitului privind cheltuielile de intretinere, fiind mentionata incorect suma de…., cu titlu de incasare in luna august. La data platii,
banca a perceput pentru tranzactia efectuata comisionul in suma de 5 RON titularului de cont, respectiv Asociatiei."