katy76 a scris:
Buna ziua! Vin si eu catre dumneavoastra cu doua intrebari. Precizez ca sunt un simplu proprietar, asa ca, nu sunt la curent cu toate interpretarile legii 1962018.
De curand, mai exact acum 2 saptamani, am observat ca de pe lista de intretinere afisata la scara mea, lipseste copilul de 1 an care locuieste la alt apartament. Curioasa, am intrebat presedintele asociatiei, iar acesta mi-a raspuns ca asa este lege de 3 ani, si anume ca locatarii cu varsata 0-3 ani, nu se mai trec deloc la intretinere si ca asa s-a procedat cu toti ce 10-15 copii care s-au incadrat in acesta grupa in perioada 2017-si pana in prezent. Am citit, tot din curiozitate legea, dar nu am gasit nicaieri aceasta mentiune. L-am informat pe presedinte si acesta mi-a raspuns ca nu stiu eu legea. Ieri a afisat noile liste cu acelasi nr de persoane. Am dat mail firmei care se ocupa de administrarea imobilului, iar acestia mi-au raspuns ca nu este vina lor, deoarece ei primesc toate informatiile de la asociatie si au facut calculele pe nr de persoane transmis de asociatie. Stiu ca nu este vorba despre sume mari, dar consider ca nu este corect sa se procedeze asa. Va rog sa ma sfatuiti cum ar trebui sa procedez mai departe.
A doua problema este urmatoarea:
Saptamana trecuta s-a spart o teava comuna de apa calda, iar toata apa a curs in apartamentul meu. Presedintele a venit cu un instalator, a carui rezolutie a fost ca trebuie schimbata toata coloana, deoarece este grav avariata. Ne-a spus ca ne va costa 200 lei si am acceptat. Cand s-a terminat lucrarea, m-a sunat presedintele si mi-a cerut cei 200 lei. Am cerut sa mi se elibereze chitanta, dar a refuzat. Nu stiu daca este corect sau nu, dar eu figurez pe lista de intretinere cu 10 lei lunar plata reparatii, dar trebuie sa platesc cash 200 lei din mana, schimbarea tevii si mai raman si cu peretii facuti praf in urma inundatiei.
Legat de fondul de reparatii, am urmatoarea dilema: asociatia de proprietari are 6 scari, dintre care 2 inchiriaza spatiile comune unor firme(pt ca aceste uscatorii se afla la parte, la celelalte sunt la etajul4), banii care se incaseaza nu apar in fondul de reparatii al asociatoei, ci se vireaza catre proprietarii acelor scari, fara ca ceilalti sa stie sau sa beneficieze de ei. Este corect?
Imi cer scuze pentru marimea mesajului, dar chiar imi doresc sa nu acuz pe nimeni de rea vointa, fara a fi sigura ca am dreptate. Multumesc anticipat!
Bine ați venit în tabăra celor care deranjează bizonii analfabeți funcționali, refractari la schimbarea legii care se cred dumnezei pe pământ. E greu de luptat cu asemenea specimene doamnă, trebuie timp, bani și nervi de oțel.
Firește că aveți dreptate, așa scrie legea, toți care locuiesc în condominiu trebuie să plătească pentru ce consumă, banii se dau cu documente și cel mai important, cine greșește ar trebui să plătească! La faza cu tencuiala căzută pe mașină mă refer. Citiți art 102 lit c din L186/2018 unde scrie că președintele, comitetul și administratorul trebuie să aibă grijă permanent de buna funcționare a condominiului în totalitatea lui, dacă nu, amenda e de la 200 la 1000 de lei. Dacă cineva le-ar fi dat amenda pe motiv că nu și-au făcut datoria, o băgau și pe asta la cheltuieli comune?