Cik22 a scris:
@florinm
Cu tot respectul, nu cred ca este nevoie ca autoarea postarii si implicit vecinii dansei sa apeleze neaparat la o firma "atestata ANRE" Pentru a descoperi problema este suficient un electrician priceput, indiferent cine si de unde este.. Iar normativul respectiv (I7-2011) se refera la verificari anuale obligatorii (PRAM)... Si da, vinovatul poate fi prins ca doar nu s-a conectat wireless, clar..
Cu tot respectul, competența profesională și competența legală sunt două noțiuni diferite. Vă dau exemplul meu. Sunt inginer energetician, cu experiență de peste 35 de ani în domeniu. Știu să proiectez și să execut instalații electrice, dar nu sunt autorizat ANRE, fiindcă la ora actuală nu-mi servește la nimic autorizarea. Din acest motiv, dacă eu întocmesc un proiect al unei instalații electrice, chiar dacă dpdv tehnic el este impecabil, dpdv legal este o frumoasă „maculatură”, care nu-i bună nici măcar ca hârtie igienică (scuzați-mi exprimarea). Tot așa este și în situația de față. Când ai de-a face cu un posibil furt de energie electrică, trebuie să te gândești că, în calitate de parte vătămată, ajungi în situația de a fi nevoit să probezi cu niște documente acuzațiile pe care le faci. Dacă vine vecinul Gore de la 8 (care poate e cunoscut ca fiind un electrician foarte serios și competent) să verifice instalația și să depisteze cine s-a branșat ilegal, ce înscrisuri legale va prezenta el la solicitarea polițistului sau procurorului de caz? Un bilet scris de mână, în care va arăta că el, cu propriile sale simțuri, l-a depistat pe vecinul Icsuleanu din scara a-II-a conectat fraudulos la instalația de iluminat a blocului? Să fim serioși. O astfel de verificare poate fi utilă doar pentru uzul personal al autorului acestui subiect, în sensul că îi poate arăta în primă fază faptul că există, într-adevăr, un furt de energie electrică, sau, eventual, pentru sperierea hoțului (prin răspândirea zvonului că s-au făcut verificări de către persoane competente ș