Asta e o chestie destul de veche, de interpretare a codului rutier. Unii (inclusiv instante) au dat dreptate celui de pe banda 1, in virtutea art. 54 din OUG 195/2002, altii, printre care si vestitul Tavi Pertea, (plus alte instante) dau dreptate ideii de preselectare instituita de art. 107 din regulamentul de aplicare a OUG 195/2002. Mai multi sunt cei cu varianta Pertea. De fapt codul rutier permite astfel de interpretari care se bat cap in cap, pentru ca nu avem reguli de circulatie in INTERIORUL sensului giratoriu.
Tocmai din cauza asta am si spus ca avem o legislatie "primitiva". Sensul giratoriu este asimilat cu celelalte intersectii, adica un sens cu o intrare si 4 iesiri (ultima ar fi sa te intorci pe unde ai intrat) ar fi aidoma intersectiei in cruce.
Ce te faci insa cu intersectiile in sens giratoriu cu 6, 7 intrari/iesiri, unde nu mai exista notiunea de inainte ? Sau alea care au 3 intrari iesiri ?
De aia apar problemele.
Alte tari din Europa au reglementat si circulatia in interiorul sensului giratoriu, facind reguli clare, cam in sensul celor prezentate de mine anterior.
In momentul de fata exista o initiativa legislativa ce doreste sa consfiinteasca faptul ca art. 54 din OUG este mai "tare" decit art. 107 din regulament. Adica o alta timpenie. Sper sa nu se intimple. Titi Aur a vazut imediat pericolul, sensul giratoriu isi pierde rolul de fluidizare a traficului, cei de pe benzile interioare se vor invirti pina ametesc si prind loc de schimbare a benzii spre dreapta, cel de pe banda 1 fiind "rege".
Ca sa va raspund strict la dilema dvs., nimeni nu are dreptate, codul rutier are prevederi contradictorii. Vine politistul si constata dupa cum a decis seful. Daca te duci in instanta poti sa obtii o alta decizie, care la apel iar sa fie intoarsa.
Rezolvarea nu poate veni decit prin modificarea adecvata a codului rutier. Sensul giratoriu NU E O INTERSECTIE OBISNUITA.
Pina atunci circulati cu prudenta si mai bine lasati de la voi,
[ link extern ]
[ link extern ]