avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 468 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Am luat amenda in autobuz pe motiv ca mi-a expirat ...
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Am luat amenda in autobuz pe motiv ca mi-a expirat calatoria???

Buna ziua, am luat amenda in autobuz pe motiv ca cica mi-a expirat calatoria cu 7 minute si ca trebuia sa compostez inca o calatorie.
Eu nu am stiut acest lucru pentru ca nu este specificat nicaieri in autobuz de felul cum functioneaza aparatul de compostare. Eu nu am de unde sa ghicesc noile reguli din autobuz daca nu sunt informata despre ele ca sa pot calatori in legalitate. Nu am avut de unde sa stiu ca o calatorie dus-intors expira in 90 de minute si daca depasesti 90 de mintue trebuie sa compostezi inca o calatorie.
mi se pare nedrept sa primesc amenda in astfel de conditii fara sa fiu informata despre aceste reguli de functionare. Normal trebuie sa existe aceste reguli exact pe aparatul de validare.
Este legal sa iau amenda???

Multumesc,
Mihaela
Cel mai recent răspuns: adriandimitriu , utilizator 09:01, 5 Februarie 2023
Ar fi trebuit sa stiti, au tot fot reportaje pe aceasta tema cand au facut modificarea, regulamentul de calatorie este afisat pe site-ul STB, pe aparat, dupa validare, spune care este durata de calatoriei, in mai toate mijloacele de transport sunt afise cu modul de folosire a acestor carduri, la fel si la ghisee... deci, nu puteti spune ca nu ati fost informata. ( nu va trimite nimeni o scrisoare recomandata in care sa va informeze legat de vreo modificare de orice fel...).

Si mai toti strainii se informeaza despre Romania cand ne viziteaza, au o gramada de surse unde pot gasi informatii despre tot ce au nevoie sa stie inainte de a veni in tara ( daca au nevoie de viza sau nu, tarife si mijloace de transport locale, etc.).

Asa ca... fie gasiti un alt motiv de contestatie, asta cu informare nu va tine* in instanta, fie platiti si sa va fie invatare de minte.
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
puteti contesta, as zice ca veti avea si succes.

Eventuala contestatie este nejustificata atat timp cat exista un regulament afisat in spatiul public inclusiv pe site-ul transportatorului,la unitatile eliberare bilete,carduri,etc
Pentru raspuns concret ar trebui sa verificati exact timpul necesar traseului parcurs de dv daca au existat timpi in care mijlocul de transport nu a circulat din motive independente=eveniment rutier, defectiune,etc aspecte care ar fi in avantajul dv in eventuala contestatie in instanta
Ultima modificare: Vineri, 27 Ianuarie 2023
ynocentta, utilizator
Mi se pare total incorect!
Nu este corect sa amendezi calatorul care a validat deja o calatorie, fara sa fie afisate regulile de calatorie si pe motiv ca trebuie sa-i fie invatatura de minte pentru ca nu stie. Pai de unde sa stie? nu SATB trebuie sa-l informeze prin afisarea regulilor? Ca nu sunt in social media, sau in avion sau la Altex, sunt la ei in autobuz! acolo trebuiesc afisate!
Nu mi se pare corect ca eu sa stiu despre aceasta informatie din mass media, multa lume nu a auzit, nu ai cum sa auzi toate stirile din mass-media/social media, poate nu am TV si radio, sau poate nu le folosesc, corect este ca in autobuz sa existe reguli de ultilizare ale aparatului afisate. Eu nu am de unde sa stiu cand se schimba regulile de validare din autobuz daca acestea nu exista afisate! Este ca si cum imi cumpar un produs de la Altex si eu trebuie sa ghicesc cum functioneaza din social media sau de pe google...
Strainul se informeaza pt ca trebuie in intervalul de timp cat foloseste autobuzul in tara respectiva, dar un roman nu are de unde sa stie ca intr-o zi se schimba bruc regulile de calatorie si deci nu-i trece prin cap ca trebuie sa valideze de 2 ori, ori sa se informeze din social media/casa de bilete.
Mai mult, aceasta noua regula nu are nici o logica, de ce trebuie sa validam 2 calatorii daca expira 90 de minute.
Dar nu asta e problema, daca asta e regula lor, logica sau nu, calatorul trebuie informat, el nu are de unde sa ghiceasca ca azi s-au schimbat regulile.
Amenda e corect sa fie aplicata daca regulile sunt afisate in autobuz si daca calatorul nu le respecta de abia atunci e corect sa amendeze calatorul, tocmai pentru ca sunt afisate si el nu le-a respectat, dar altfel de ce ma amendezi daca eu am validat deja calatoria pentru ca asa functioneaza de ani de zile???
de ce sunt regulile afisate peste tot dar exact in autobuz nu sunt afisate? daca esti grabit sau ai o urgenta calatorul nu se duce inainte de fiecare calatorie cu autobuzul sa intrebe cum se circula cu autobuzul la casa de bilete,net,social media,radio, bilete,carduri, etc. Daca nu sunt afisate in autobuz, de ce m-as duce sa ma informez la fiecare calatorie cu autobuzul?
nu, nu ar fi trebuit sa stiu, ei ar fi trebuit sa ma informeze prin afisarea schimbarii regulilor de circulatie.
Tocmai ca nu ar fi trebuit sa stiu, ar fi trebuit sa fiu informata in locul unde folosesc serviciul/produsul.

Dvs ar fi trebuit sa stiti ce se afla azi in social media???

Alte discuții în legătură

Amenda stb, noi reguli de taxare a călătoriilor. ghapciu ghapciu În cursul zilei de ieri, soția mea a primit o amenda în STB, pe care intenționează să o conteste. Din capul locului, pentru a evita comentarii ... (vezi toată discuția)
Ratb linia 780 catre otopeni deepspirit deepspirit Buna ziua ! Numele meu este Daniel si as dori sa va cer un sfat daca se poate. Ieri in jurul orei 14 am luat traseul 780 catre otopeni. Am luat o cartela ... (vezi toată discuția)
Taxa/amenda stb Nelu7 Nelu7 Buna ziua, Va rog respectuos sa ma ajutati cu o consultanta asupra situatiei urmatoare : Am urcat in autobuzul STB, mi-am cautat loc, apoi am trimis sms-ul ... (vezi toată discuția)