avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 780 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Bună ziua! Ajutor! Facturi emise după 2 ani ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Bună ziua! Ajutor! Facturi emise după 2 ani hidroelectrica

Bună ziua! Ajutor!
Am o problema și nu știu cum sa o rezolv. Am fost client al Hidroelectrica în perioada 21.04.2022 – 14.04.2023 pe toată durata contractului nu am primit nicio factură pentru consumul de energie electrică, deși am formulat șase solicitări scrise și telefonice, inclusiv o sesizare oficială către ANRE. Detaliile acestor solicitări sunt:

20.04.2022 – nr. înregistrare 45669.612;

25.05.2022 – nr. înregistrare 58746.530;

28.09.2022 – nr. înregistrare 109623.2276;

30.09.2022 – nr. înregistrare 109623.3627;

Sesizare către ANRE, cu răspuns primit în 23.11.2022;

Urmare a adresei ANRE nr. 185334/14.11.2022, înregistrată la Delgaz Grid cu nr. 65751/6090564779/14.11.2022.



În ciuda tuturor acestor demersuri, nu am primit niciun răspuns concret și nicio factură până la data de 26.05.2025, când am primit, după mai mult de 2 ani, o serie de facturi retroactive pentru perioada în care am fost client. Facturile insumand valoarea de 750 lei


Având în vedere că întârzierea se datorează exclusiv furnizorului și că am documentat multiple demersuri, consider emiterea acestor facturi ca fiind tardivă și abuzivă.

Cei de la hidroelectrica au spus că trebuie să respect contractul și să achit facturile deoarece nu au trecut 3 ani ca să se prescrie invocând ca prescrierea începe de la data scadenta... Totuși eu nu mai sunt client la ei de 2 ani de zile.

Acesta este răspunsul lor la fel ca și cel de la ANRE : Având în vedere argumentele prezentate anterior, apreciem că susținerea dvs. privind
împlinirea termenului de prescripție este neîntemeiată, astfel încât vă adresăm solicitarea de a
vă conforma obligațiilor de plată a contravalorilor cantităților de energie electrică consumată,
obligație care vă incumbă în calitate de client final și care derivă din contractul de furnizare .

Ajutor. În răspunsul ANRE spune ca trebuie sa plătesc..

Să plătesc sau sa nu plătesc facturile? ANRE doar a sancționat societatea la fel și Anpc ca am făcut și la ei reclamație.. Nu cred ca e normal ca după ce ca am stat 1 an la ei și m-am rugat sa emită facturi și nu au emis, și după alți 2 ani după ce am plecat la eon sa emită facturile
Ultima modificare: Marți, 24 Iunie 2025
BogdanAndrei93, utilizator
Are si omul dreptate! Cumperi ceva, nu ti se elibereaza bon fiscal, pleci fara sa platesti! Asta cum va suna?!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Unii dintre voi se pare ca nu ați înțeles nimic din ce am scris... Adică ei au dreptul sa îmi emită facturi peste 2 sau 3 ani și în același timp sa îmi impună sa achit în 15 zile... În fine nu își mai are rost discuția ca nu vad niciun ajutor din partea unui avocat... De asta am și postat, poate răspunde vre un avocat...
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cu tot respectul - pare ca dvs. nu intelegeti . Nu conteaza ca nu v-au emis facturi in 2 sau 3 ani , pe dvs. nu v-au pagubit in nici un fel , nu v-au emis facturi - nu ati avut de plata . Paguba a fost a lor , ca e ca si cum v-au creditat toata perioada , fara nici un fel de dobanda . Cum legea le da dreptul sa-si recupereze banii pe o perioada maxima de trei ani in urma , si cum dvs. , totusi , ati consumat - asta fac . Din momentul in care vi s-a emis factura , indiferent pe ce perioada si cu ce valoare , aveti un termen de scadenta . Acest termen il regasiti in contractul incheiat cu ei , cu conditiile caruia ati fost de acord , si este scris si pe factura . De aceea va spuneam , avand in vedere ca e o suma ceva mai mare , contactati-i , poate accepta ( dar nu sunt obligati ) sa esalonati plata pe 2 -3 luni . PS. Practic , sunteti in castig , 750 lei acum , sunt cu totul altceva decat 750 lei cu trei ani in urma …
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Iunie 2025
CHKa, utilizator
3 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Trebuie sa achitati in 15 si nu in 45 pt ca nu mai sunteti clientul lor. Oricum, nu ar trebui sa fie o problema cu plata, dvs așteptați facturile de 2 ani ,deci aveati banii pregătiți, nu?

BogdanAndrei93 a scris:

Unii dintre voi se pare ca nu ați înțeles nimic din ce am scris... Adică ei au dreptul sa îmi emită facturi peste 2 sau 3 ani și în același timp sa îmi impună sa achit în 15 zile... În fine nu își mai are rost discuția ca nu vad niciun ajutor din partea unui avocat... De asta am și postat, poate răspunde vre un avocat...

nashpa !

DlGoe a scris:

Are si omul dreptate! Cumperi ceva, nu ti se elibereaza bon fiscal, pleci fara sa platesti! Asta cum va suna?!

Alte discuții în legătură

Factura energie electrica calculata eronat oldgeorge oldgeorge Factura energie electrica calculata eronat. In iarna, am ales sa schimb furnizorul de energie electrica. Am trecut de la NOVA POWER AND GAS la HIDROELECTRICA. ... (vezi toată discuția)
Buna ziua. am rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarea speta. in ... alexandra kardos alexandra kardos Buna ziua. Am rugamintea sa ma ajutati cu urmatoarea speta. In aceasta luna am primit o factura de regularizare pentru energia electrica cu un consum de 622 ... (vezi toată discuția)
Litigiu comercial cu enel ContSters159316 ContSters159316 enel a facturat un consum pe ultimii 5 ani , dar a emis facturile acum , practic , facturile nu sunt prescrise , insa perioada facturata este partial ... (vezi toată discuția)