Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 4539 soluții astăzi
Acasă Subiect: documente fiscale
Subiect: documente fiscale
ACCES PREMIUM

Închidere 2020 și deschidere 2021: La ce chestiuni fiscal-contabile trebuie să fii atent la început de an

Închiderea exercițiului financiar 2020 și deschiderea exercițiului financiar 2021 presupun numeroase verificări și activități fiscal-contabile pentru specialiști. În acest sens, l-am rugat pe Ioan Butariu, expert contabil, să ne scrie pe scurt despre cele mai relevante chestiuni fiscal-contabile la care trebuie să fii atent acum, la început de an. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reconstituire documente contabile 2019: Ce poți să faci la pierderea, sustragerea sau distrugerea lor

Pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este prezentantă mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reconstituire documente contabile 2018: Ce faci când constați pierderea, sustragerea sau distrugerea lor?

Potrivit normelor în vigoare, pentru a putea fi înregistrate în contabilitate, operaţiunile economico-financiare trebuie să fie justificate cu documente originale, întocmite sau reconstituite. În ceea ce privește procedura pentru reconstituirea documentelor financiar-contabile pierdute, sustrase sau distruse, aceasta este reglementată într-un act normativ în vigoare din 2016 și este prezentantă, detaliat, în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Arhivarea documentelor: Cum și cât păstrezi actele firmei?

Potrivit normelor în vigoare, arhivarea documentelor financiar-contabile se face conform unor reguli specifice. Spre exemplu, există peste 20 de acte ce trebuie păstrate de contribuabili timp de cinci ani, în timp ce altele trebuie păstrate pentru zece sau chiar 50 de ani. De altfel, arhivarea lor se poate face atât în format hârtie, cât şi-n format electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Contribuabilii pot primi de-acum peste 30 de documente fiscale prin e-mail sau fax. Care e procedura de comunicare?

Fiscul poate transmite contribuabilului prin e-mail, fax sau printr-o platformă online peste 30 de acte administrative fiscale, potrivit unui act normativ al Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP), publicat luni în Monitorul Oficial. Pentru ca acest lucru să fie posibil, persoanele fizice, dar şi cele juridice, trebuie să adreseze organului fiscal o cerere, prin care să opteze pentru unul dintre mijloacele electronice de comunicare menţionate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Noi documente pot fi comunicate prin "Spatiul privat virtual"

ANAF extinde serviciul "Spatiul privat virtual", astfel incat noi documente pot fi comunicate contribuabililor, se mentioneaza intr-un act normativ care se aplica de vineri. La randul lor, si contribuabilii pot transmite Fiscului noi acte prin serviciul online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ANAF a extins lista documentelor fiscale ce pot fi comunicate contribuabililor prin "Spatiul privat virtual"

Elena Voinea în Taxe și impozite
23 Februarie 2015 | 0 | 2368

Noi documente fiscale pot fi comunicate contribuabililor de catre ANAF prin "Spatiul privat virtual", dupa ce lista acestora a fost extinsa printr-un act normativ care a intrat in vigoare vineri. Citește articolul