În 2016, ca urmare a unei decizii privind neconstituționalitatea unei prevederi de procedură penală, Guvernul de la acea vreme a adoptat o ordonanță ce a modificat, printre altele, Codul de procedură penală în materia mandatelor de supraveghere tehnică. De atunci, ordonanța a rămas în Parlament vreme îndelungată, ajungând să fie adoptată prin lege de Camera Deputaților (Forul decizional) abia în noiembrie 2021. Prevederile ordonanței n-au fost modificate de deputați, însă proiectul legii de aprobare a fost atacat la Curtea Constituțională din mai multe părți, inclusiv de către Avocatul Poporului. Decizia Curții pe marginea proiectului a venit miercuri: legea e neconstituțională, la fel și unele prevederi din ordonanța din 2016. Citește articolul
Operatorii de date personale sunt obligați să dea acces persoanelor vizate de prelucrări la datele care le sunt prelucrate de operator - e o obligație prevăzută de GDPR. Dacă refuză să facă acest lucru, pot fi sancționate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), așa cum s-a întâmplat recent, în cazul unei companii din România. În acest caz însă firmei i s-a cerut să-i dea acces persoanei la înregistrarea video din ziua în care aceasta s-a dus în magazinul amendat de Autoritate. Citește articolul
Reprezentanți ai magistraților critică modul de aprobare în Parlament, cu cinci ani întârziere, a unei ordonanțe vehement criticate și în 2016, când a fost adoptată, din pricina competențelor de cercetare penală conferite celor din Serviciul Român de Informații (SRI). Ordonanța a stat în Parlament timp de cinci ani fără să fie „atinsă” în vreun fel, iar marți a primit votul final (legea de aprobare) fără vreun amendament, parlamentarii ignorând astfel toate criticile exprimate pe conținutul ordonanței. Ca urmare, aceștia solicită trimiterea legii pentru control constituțional. Citește articolul
Asigurarea securității unor spații, a unor sisteme sau informații, urmărirea unor bunuri ale companiei, satisfacerea unor cerințe contractuale -- sunt doar câteva dintre interesele legitime ale unui angajator pentru a folosi sisteme de monitorizare la locul de muncă. Justificarea acestui interes este una dintre condițiile imperioase pentru ca monitorizarea să se facă în mod legal, potrivit unei reglementări recente. Citește articolul