Anul 2024 se anunță a fi unul de foc pentru marile companii plătitoare de impozit pe profit. Pe de o parte, din ianuarie trebuie implementată directiva europeană ce prevede impozitul minim pe profit de 15% pentru grupurile mari de firme, iar, pe de altă parte, Guvernul vrea să implementeze și un impozit minim de 1% pentru firmele cu cifră de afaceri mare. Chiar dacă specialiștii apreciază că cele două impozite sunt compatibile, aceștia atrag atenția că regulile de calcul ale impozitului pe profit se vor complica foarte mult. Citește articolul
Plafonul până la care o persoană juridică se va putea înscrie ca microîntreprindere va crește de la 500.000 de euro la un milion de euro, potrivit unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Astfel, firmele care înregistrează o cifră de afaceri anuală de până la un milion de euro vor plăti un impozit de 1%, în locul impozitului de 16% pe profitul înregistrat. Acest lucru va avantaja firmele care practică în prezent un adaos comercial mare, obținând profituri consistente, însă îi va dezavantaja în mod evident pe antreprenorii care au un rulaj mare, însă înregistrează un profit mic sau chiar pierdere la finalul anului. Citește articolul
Modificările fiscale în privința impozitării microîntreprinderilor, precum și creșterea salariului minim brut pe economie sunt două măsuri vizate de către Executiv pentru anul viitor, fiind incluse în proiecte de acte normative lansate, pentru moment, în dezbatere publică. Corelate, schimbările anunțate pentru începutul anului viitor vor avea un impact evident asupra salariaților, a mediului de afaceri, dar și asupra veniturilor bugetare ale statului. Creșterea salariului minim brut pe economie afectează un număr mare de angajați, iar creșterea plafonului pentru microîntreprinderi va avea efecte asupra unui procent de 80% din companiile din România. Citește articolul
Plafonul până la care o persoană juridică se va putea înscrie ca microîntreprindere va fi dublat, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență lansat joi în dezbatere publica de către Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Astfel, firmele care înregistrează o cifră de afaceri de până la un milion de euro vor plăti un impozit de 1% din cifra de afaceri. Conform Price WaterHouse Coopers (PwC), 80% din numărul total al companiilor din economia României vor fi afectate de această prevedere, după creșterea plafonului de la 500.000 de euro la un milion de euro. Citește articolul
Mihai Tudose, prim-ministrul României, a anunțat astăzi că Guvernul a renunțat la ideea de a introduce un impozit progresiv pe cifra de afaceri în locul impozitului pe profit. Citește articolul
Înlocuirea impozitului pe profit cu un impozit pe cifra de afaceri, adică una dintre cele mai importante măsuri anunțate de noul Guvern, este inoportună și va aduce mai multe daune decât beneficii, au explicat astăzi specialiștii în asistență fiscală și juridică de la EY România, în cadrul unei întâlniri cu reprezentanții presei. Citește articolul
Impozitarea progresivă a cifrei de afaceri, aplicabilă în Polonia în cazul comercianților, încalcă legislația europeană, se arată într-un comunicat de presă recent al Comisiei Europene (CE). Practic, autoritățile au concluzionat că această modalitate de impozitare oferă firmelor cu o cifră de afaceri mică un avantaj economic față de concurenții lor. Informarea vine în condițiile în care zilele acestea se discută intens în România despre înlocuirea impozitului pe profit cu o impozitare progresivă a cifrei de afaceri. Citește articolul
Măsurile fiscale anunțate de noul Guvern, precum înlocuirea impozitului pe profit cu un impozit pe cifra de afaceri, induc o stare de incertitudine şi impredictibilitate cum nu s-a văzut de dinainte de intrarea României în Uniunea Europeană. Care sunt aceste măsuri, ce semne de întrebare ridică oportunitatea și fezabilitatea lor, precum și potențialul lor impact în economie sunt analizate în cele ce urmează. Citește articolul
Introducerea impozitului pe cifra de afaceri din 2018, în detrimentul impozitului pe profit în cotă de 16% este una dintre măsurile incluse în programul de guvernare al noului Executiv, condus de Mihai Tudose. Totuși, implementarea unui astfel de sistem de taxare pare să contravină directivelor europene, în contextul în care România ar fi primul stat membru al Uniunii Europene care ar promova o astfel de impozitare. În plus, potrivit specialiștilor din fiscalitatea românească, activitatea firmelor ar fi îngreunată, investițiile ar fi din ce în ce mai puține, iar evaziunea ar fi încurajată. De aici și până la prăbușirea mediului de afaceri nu ar mai fi decât un pas. Citește articolul