Implementarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată, cunoscut în spațiul public și ca split TVA, este una dintre principalele preocupări ale antreprenorilor în această perioadă, în condițiile în care aplicarea noului mecanism presupune alocarea unor resurse suplimentare, atât din punct de vedere financiar, cât și al personalului. În acest context, firmele care au devenit plătitoare de TVA prin opțiune, fără a avea o asemenea obligație, pot solicita scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, caz în care vor scăpa de aplicarea sistemului split TVA. Citește articolul
Măsura introducerii sistemului de plată defalcată a TVA-ului (split TVA) a alertat întregul mediu de afaceri din România, scăderea lichidităților și creșterea excesivă a birocrației fiind doar două dintre problemele semnalate de contabili, consultanți fiscali sau antreprenori. Una dintre soluțiile luate în calcul pentru evitarea implementării sistemului de split TVA îl reprezintă înființarea unei societăți comerciale noi și transferul total sau parțial al activității comerciale către aceasta. Citește articolul
Asigurarea unui cash flow pozitiv și predictibil reprezintă una dintre preocupările deosebit de importante ale oricărui antreprenor, iar acest lucru va fi cu atât mai important după introducerea sistemului de plată defalcată a TVA-ului. Prin indisponibilizarea unei sume importante de bani pe termen scurt, firmele vor putea fi în situația în care nu vor putea onora plățile către furnizori, salariați și chiar bugetul de stat la termenele scadente. În această situație se regăsesc și firmele care vor realiza operațiuni de import după aplicarea sistemului de split TVA. Citește articolul
Firmele plătitoare de TVA vor putea opta pentru aplicarea opțională a sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) între 1 octombrie și 31 decembrie 2017, prin notificarea organului fiscal competent și aplicarea imediată a noului mecanism. Cu alte cuvinte, exprimarea dorinței de a folosi sistemul split TVA se va putea face oricând în intervalul amintit. Citește articolul
Introducerea sistemului de plată defalcată a TVA (cunoscut mai bine ca split TVA) a creat confuzii în ceea ce privește termenul obișnuit la care firmele sunt obligate să achite această taxă către stat. Mai exact, anumiți contribuabili au considerat că apariția split TVA și păstrarea termenului obișnuit pentru plata TVA la stat sunt două lucruri care se bat cap în cap. Totuși, lucrurile nu stau deloc așa. Citește articolul
Firmele înregistrate în scopuri de TVA au posibilitatea de a opta pentru aplicarea sistemului plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (split TVA) în perioada 1 octombrie - 31 decembrie 2017, iar aplicarea voluntară a sistemului va putea aduce anumite facilități fiscale firmelor. Totuși, doar plătitorii de impozit pe profit și impozit pe veniturile microîntreprinderilor vor putea beneficia integral de aceste avantaje. Citește articolul
Sistemul plății defalcate a taxei pe valoarea adăugată (TVA), sau split TVA, mai pe scurt, este cu siguranță cel mai dezbătut subiect al acestei perioade, astfel că reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) au discutat miercuri cu contribuabilii, online, pe marginea acestei teme. Redăm în cele ce urmează cele mai interesante întrebări și răspunsurile oferite de angajații Fiscului. Citește articolul
Noul sistem de plată defalcată a taxei pe valoarea adăugată (numit și split TVA), pe care firmele plătitoare de TVA l-ar putea adopta în mod voluntar începând cu luna octombrie, urmând a fi obligatoriu de la 1 ianuarie 2018, va genera dificultăți majore în cash-flow-ul companiilor. Asta deoarece Ordonanța Split TVA va împiedica finanțarea componentei de TVA prin factoring sau alte soluții de finanțare care au la baza cesiunea de creanțe, a arătat Asociația Română de Factoring (ARF). Citește articolul
Nu există dubiu: aplicarea mecanismului plății defalcate a taxei pe valoare adăugată (pe scurt, split TVA) îi sperie cel mai tare pe contabili, pentru că ei vor fi cei care vor duce în spate toată birocrația și munca suplimentară pe care le va impune sistemul, de la anul. Doi experți contabili ne-au descris coșmarul split TVA așa cum și-l imaginează ei acum: haos, greșeli inevitabile care vor lua timp și bani pentru reparare, costuri nejustificate, supraaglomerarea contabilului ș.a.m.d. Citește articolul
Splitarea taxei pe valoarea adăugată (TVA), adică un sistem ce presupune ca încasările și plățile de TVA să se facă numai printr-un cont special de TVA, va fi obligatorie pentru toate persoanele înregistrate în scopuri de taxă. Totuși, achitarea TVA-ului în contul special al furnizorului se va face și de către firmele neînregistrate în scopuri de TVA care vor achita o factură, cu câteva excepții: plățile în numerar, cu cardul sau substitute de numerar. Citește articolul