În curând, prestatorii de servicii de plăți online vor începe să transmită trimestrial, prin raportarea supranumită CESOP, la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), informații despre comercianții online care încasează minimum 26 de plăți transfrontaliere în fiecare trimestru. Așa cum reiese din instrucțiunile formularului pregătit de ANAF (D396), informațiile despre comercianții online vor fi destul de detaliate, astfel încât identificarea fraudatorilor să fie facilă. Citește articolul
Procedura de punere la dispoziție a evidențelor despre plățile transfrontaliere către comercianții online, care include și modelul declarației necesare (396), a fost pusă miercuri în dezbatere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Este vorba despre o nouă raportare fiscală, supranumită CESOP, al cărei prim termen este stabilit pentru 30 aprilie 2024. Citește articolul
Raportarea fiscală nou-introdusă în contextul apariției sistemului european CESOP urmează să fie operaționalizată pe repede-nainte, după ce cadrul legal primar abia a fost stabilit prin lege. În acest sens, prestatorii de servicii de plăți online, adică cei obligați să facă raportarea CESOP, trebuie să înceapă rapid analizele interne pentru a vedea dacă sunt vizați de aceasta și, dacă da, să identifice informațiile de care au nevoie. Citește articolul
Autoritățile au introdus o nouă raportare fiscală ce vizează indirect activitatea comercianților online, care se aplică începând cu activitatea din 2024, conform unei legi recent oficializate pentru transpunerea unei directive europene. De această dată, obligația de raportare revine prestatorilor de servicii de plăți online, scopul fiind combaterea fraudelor de TVA. Primul termen este la finalul lunii aprilie, astfel că este așteptată o implementare rapidă a măsurii și specialiștii atrag atenția că e nevoie de o analiză rapidă a situației la nivelul firmelor vizate. Citește articolul
De puțin timp, în e-Transport trebuie raportate toate transporturile rutiere internaționale, nu doar cele ce implică bunuri cu risc fiscal ridicat. Totuși, dacă nu raportează transporturile de bunuri fără risc, contribuabilii riscă amendarea abia din iulie 2024, ceea ce înseamnă că au timp să se adapteze la noua obligație. Citește articolul
În contextul unor eforturi constante pentru îmbunătățirea gestionării frontierelor și combaterea activităților ilegale, Ministerul Finanțelor anunță un plan de dotare a birourilor vamale cu 26 de scanere cu raze X până la finalul anului 2027, potrivit unui comunicat de presă recent. Această măsură este gândită să sporească securitatea națională și să consolideze lupta împotriva contrabandei și fraudei vamale. Citește articolul
Dacă o companie își dă seama, ulterior importului, că a primit o cantitate de mărfuri mai mare decât cea declarată vameșilor, aceasta poate fi sancționată de autoritățile de la noi. Potrivit unei hotărâri recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), amendarea într-o asemenea situație este conformă cu legislația UE. Practic, firma este obligată să facă o nouă declarație vamală pentru cantitatea suplimentară de mărfuri, deoarece modificarea declarației inițiale nu este permisă. Citește articolul
Procesatorii de plăți din România trebuie să se alinieze, începând cu 1 ianuarie 2024, obligației instituite la nivel european de a monitoriza și raporta trimestrial informații cu privire la plățile transfrontaliere către comercianți online. Este vorba despre o nouă raportare la nivelul UE, pentru care datele vor fi transmise, la nivel de tranzacție, în format electronic de tip XML. Citește articolul
Autoritățile de la noi urmează să introducă o nouă raportare ce va viza indirect activitatea comercianților online, ce va implica trimiterea trimestrială de informații de către prestatorii de servicii de plăți online. În esență, în toată Uniunea Europeană se va crea un schimb de informații între autoritățile fiscale, însă, pentru a putea face asta, Ministerul Finanțelor (MF) are nevoie să ia, prin achiziție publică, un sistem special. Citește articolul
Din 2025, regimul de scutire de TVA pentru întreprinderi mici o să se schimbe radical în toate statele membre ale UE, context în care Ministerul Finanțelor (MF) pregătește o achiziție publică pentru un sistem special cu care să gestioneze extinderea regimului. Pe scurt, ideea este că firmele din România vor putea să acceseze regimul de scutire de TVA în alte state din UE, iar cele străine vor putea să-l acceseze în România. Citește articolul