Un set de modificări la programul Start-up Nation a primit în luna mai votul Parlamentului, dar, pentru că a făcut un scurt drum la Curtea Constituțională, legea cu modificări a ajuns să fie oficializată abia vineri. Concret, vorbim de schimbarea unor punctaje și de favorizarea afacerilor inovatoare, printre altele. Citește articolul
Dincolo de ajutoarele directe pe care le-a acordat și le va acorda în viitorul apropiat pentru ca firmele să-și poată continua afacerile până la trecerea crizei coronavirusului, Guvernul mai poate ajuta și indirect. Concret, cei de la Deloitte România spun că digitalizarea în relația cu autoritățile și investițiile publice pot face, de asemenea, mult bine pentru mediul privat. Citește articolul
În această perioadă, marcată de epidemia de coronavirus, multe firme de gândesc sau chiar au făcut trecerea de la munca de birou la telemuncă. În cazul unei astfel de schimbări, angajatorii trebuie să ia în calcul o serie de aspecte legate de digitalizare, care pot face modificarea tipului muncii mai facilă sau chiar posibilă. Citește articolul
Peste nu multă vreme, microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) vor putea primi bani de la stat pentru creșterea competitivității acestora, prin digitalizare, potrivit unei hotărâri oficializate deja. Programul de digitalizare pentru microîntreprinderi și IMM-uri le va permite acestora să achiziționeze, printre altele, echipamente informatice eficiente și diverse aplicații inovative. Citește articolul
Pentru a solicita și obține anumite servicii ori documente, atât firmele, cât și cetățenii pot interacționa de-acum cu reprezentanții Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP) și Agenției Naționale pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS) aproape exclusiv online, după ce Ministerul Muncii a finalizat un mecanism ce implică, pentru rezolvarea unor situații în raport cu autoritățile, doar o singură deplasare la acestea. Citește articolul
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a implementat un program prin care părțile la un dosar pot să acceseze electronic acel dosar, care va deveni operațional din 18 mai (cu excepția dosarelor de pe rolul Secției de Contencios Administrativ și Fiscal, unde serviciul va fi operațional doar din septembrie). Practic, tot ce trebuie să facă părțile este să depună o cerere în acest sens, pentru dosarul la care vor să aibă acces electronic. Citește articolul
Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul
În mod tradiţional, activitatea bancară este scutită de TVA, fără drept de deducere. Astfel, ca regulă generală, băncile nu colectează TVA pentru activităţile realizate şi nici nu deduc TVA pentru achiziţiile efectuate. Însă, este această abordare cea mai benefică pentru bănci? Există soluţii de reducere a costurilor cu TVA? Dacă da, unde găsim aceste soluţii şi cum le putem implementa? Citește articolul