Recent, Poliția Română a primit acces la sistemul e-Transport, astfel că ofițerii și agenții de poliție pot și ei să controleze transporturile rutiere de bunuri riscante și să aplice amenzi de până la 100.000 de lei, conform informațiilor obținute de redacția noastră. Citește articolul
Prin sistemul e-Transport, autoritățile fiscale monitorizează, în prezent, numai transporturile rutiere de bunuri riscante, deși intenția inițială era de a monitoriza toate transporturile rutiere. Însă, având în vedere problemele de care s-a lovit Ungaria cu un sistem similar, specialiștii apreciază că sunt șanse mici ca România să extindă obligația de raportare către toate transporturile rutiere. Citește articolul
În condițiile în care autoritățile au ajustat, pe finalul anului trecut, regimul legal al e-Transport, specialiștii atrag atenția că sistemul are probleme în continuare. Sistemul este obligatoriu de mai multe luni, însă neraportarea transporturilor de bunuri riscante poate fi sancționată abia din ianuarie 2023. Citește articolul
Dincolo de proiectele de digitalizare anunțate de mai multă vreme de autorități, anul trecut a adus în prim-plan și un proiect apărut mai de curând pe agendă: sistemul e-Transport, prin care se raportează transporturile rutiere de bunuri riscante. După o perioadă scurtă de testare, s-a trecut direct la obligativitate, cu toate că mediul de afaceri a atras atenția că sistemul n-a fost gândit tocmai bine - ceea ce a dus recent la apariția mai multor ajustări semnificative la legislația primară și secundară. Din moment ce perioada „de acomodare” s-a încheiat, operatorii economici care nu se conformează riscă să fie amendați, de la 1 ianuarie 2023, cu sume de până la 100.000 de lei. Citește articolul
Retururile de bunuri riscante au fost prinse recent pe lista de transporturi rutiere ce trebuie raportate în sistemul e-Transport. Iar acum, conform unui ordin oficializat joi de Fisc, s-a detaliat exact cum trebuie gestionate aceste situații în care bunurile riscante trebuie înapoiate furnizorului. Citește articolul
Noi tipuri de transporturi de bunuri riscante au fost scutite de la obligația de raportare în sistemul e-Transport, conform unui ordin oficializat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Deși a fost stabilită abia acum câteva luni, procedura inițială de folosire a sistemului e-Transport a fost înlocuită joi cu una complet nouă. Cu toate că majoritatea prevederilor au fost păstrate mai departe, există și unele schimbări importante pe care trebuie să le aibă în vedere companiile care vând sau cumpără bunuri riscante transportate pe căile rutiere. Citește articolul
În cazul anumitor operațiuni, codul special care se alocă unui transport de bunuri riscante prin sistemul e-Transport (codul UIT) poate avea, mai nou, o valabilitate triplă, conform unei ordonanțe oficializate recent. Citește articolul
Recent a apărut o excepție de la regula ce interzicea anterior modificarea datelor raportate în e-Transport după ce vehiculul care transportă bunuri riscante se pune în mișcare. Măsura e prinsă într-o ordonanță oficializată recent de autorități. Citește articolul
Pentru a evita blocarea activității comercianților atunci când sistemul e-Transport are probleme de funcționare, autoritățile au introdus recent o procedură specială prin care declararea transporturilor de bunuri riscante se face ulterior, chiar dacă vehiculele au și ajuns la destinație. Atenție, însă, pentru că firmele care ratează termenul special de raportare vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Citește articolul