Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing, dar și aplicațiile în sine, vor avea mai mult timp pentru a intra în legalitate. Concret, dacă termenul-limită inițial era 1 noiembrie 2019, acesta va fi mutat pe 1 februarie 2020, conform unui act care va intra în vigoare duminică. Citește articolul
După ce, până în prezent, trei dintre aplicațiile de ridesharing din țara noastră au fost autorizate oficial, recent a fost avizată tehnic și o a patra, mai exact, BlackCab. De fapt, BlackCab face, odată cu obținerea acestui aviz tehnic, o repoziționare pe piața transportatorilor de persoane, respectiv trece de la transportul în regim de închiriere la transportul alternativ. Citește articolul
Având în vedere că acum șoferii de ridesharing fără autorizație pot fi sancționați legal, este important pentru cei amendați, dar și pentru cei pe care îi sperie riscul unei amenzi să știe cum pot să conteste sancțiunile. Câteva sfaturi de la specialiști: Citește articolul
Astăzi este ultima zi în care aplicațiile de ridesharing și șoferii lor mai au timp să se autorizeze legal, pentru a putea să-și continue activitatea și de mâine în colo. Deși parlamentarii au adoptat o amânare a acestui termen de conformare, ea nu are cum să mai intre în vigoare până mâine, astfel că vor exista cel puțin câteva zile în care lucrurile vor fi în aer și se vor putea da amenzi. Citește articolul
În condițiile în care 1 noiembrie 2019 este termenul până la care șoferii aplicațiilor de ridesharing trebuie să intre în legalitate, reprezentanții Uber spun că peste jumătate dintre cei ce lucrează pentru ei n-au fost autorizați până acum. În același timp, ne-a fost reconfirmată informația că Uber încă n-a primit avizul care-i va permite să activeze în continuare în România. Citește articolul
A mai rămas o lună de zile din perioada de tranziție în care transportatorii alternativi pot să intre în legalitate, iar lucrurile par să stagneze. Deși avem un cadru legal oficial pentru ridesharing de aproximativ trei luni, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost avizată până acum de autorități, fapt ce ține pe loc inclusiv autorizarea șoferilor. Citește articolul
Șoferii care vor să câștige bani prin aplicațiile de ridesharing nu pot folosi mașini de taxi, ci doar mașini care nu au fost personalizate sau dotate pentru activități de taximetrie. Cei ce folosesc mașini destinate taximetriei pentru activități de transport alternativ riscă suspendarea autorizației timp de câteva luni. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing pot începe procedura intrării în legalitate chiar dacă acestea încă n-au fost avizate oficial de Ministerul Comunicațiilor. Mai precis, autorizația de transport alternativ și copiile conforme ale acesteia se pot obține fără a avea un contract cu o aplicație de transport alternativ. Numai ecusonul de transport alternativ poate fi obținut după semnarea unui contract. Citește articolul
Deși sunt aproape trei luni de la momentul la care ridesharing-ul a fost reglementat oficial în România, nicio aplicație de transport alternativ n-a fost autorizată până acum de autoritățile de la noi, reiese din informațiile obținute de la Ministerul Comunicațiilor. Citește articolul
Cei ce vor să câștige bani din transportul de persoane cu mașini mici, indiferent dacă vorbim aici despre taximetrie sau aplicații de ridesharing, trebuie să știe că există o serie de condiții pe care trebuie să le îndeplinească, în funcție de forma de transport aleasă. De aceea, astăzi comparăm condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei ce vor să câștige bani ca taximetriști sau ca șoferi ai unor aplicații de ridesharing. Citește articolul