De la 1 octombrie, salariul minim crește cu 10%, până la valoarea de 3.300 de lei. Totuși, cu toate că, de principiu, punctul-amendă se calculează în raport cu salariul minim, valoarea acestuia va rămâne plafonată, cel puțin până la sfârșitul anului, la 145 de lei, după cum s-a stabilit în 2022, prin ordonanță. Citește articolul
Plafonarea stabilită de câțiva ani în privința valorii punctului-amendă, în funcție de care se stabilesc toate amenzile rutiere de la noi, va continua și în 2023, o arată o recentă ordonanță de urgență. Citește articolul
În mod normal, dacă ne uităm în lege, punctul-amendă fiind direct legat de valoarea salariului minim pe economie, ar fi trebuit să crească în fiecare an din 2017 și până acum - adică, anual, să avem amenzi rutiere din ce în ce mai mari. Dar ultima oară când a crescut punctul-amendă a fost în 2017. Din 2018 și până anul acesta punctul-amendă a fost plafonat la 145 de lei, adică 10% din cât era salariul minim în 2017. Doar că deja ajungem în situația în care, în spiritul acestei plafonări care s-a perpetuat an după an, punctul-amendă să fie undeva aproape de 5% din salariul minim în 2023. Citește articolul
Punctul de amendă va rămâne la 145 lei și în anul următor, potrivit unei ordonanțe de urgență ce a fost oficializată în acest weekend. În lipsa acestei modificări, punctul de amendă ar fi crescut, din 1 ianuarie 2022, la 10% din salariul minim brut pe țară, respectiv 255 lei. Citește articolul
Avem de o săptămână un Guvern oficial, pus pe “treabă”, dacă ne uităm la actele normative adoptate într-un timp foarte scurt, și cu planuri mari, referindu-ne la programul de guvernare pe baza căruia a primit votul Parlamentului. Însă acest Executiv trebuie să trateze, în viitorul apropiat, o serie de acte normative care fie sunt amânate de câțiva ani, fie necesită o atenție deosebită pentru a putea deveni aplicabile. Unele restanțe au rămas de la Guvernul Cîțu, însă altele se tot amână de câțiva ani. Citește articolul
Până la urmă, modul de calcul al punctului-amendă nu va fi schimbat pentru a se raporta la indicele social de referință (ISR), modificare ce ar fi dus la reducerea nivelului amenzilor aplicate șoferilor pentru nerespectarea legislației rutiere. Proiectul de lege prin care se propusese măsura a fost respins definitiv azi la Camera Deputaților. Citește articolul
În contextul economic actual, generat de pandemia de coronavirus, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță oficializată în ultima zi din anul trecut, o serie de măsuri fiscal-bugetare. Printre acestea se numără amânarea datei de la care se aplică taxa pe valoarea adăugată (TVA) de 5% pentru locuințe mai scumpe, de la care se acordă 500 de euro pentru educația copiilor sau de la care se modifică radical sistemul de ajutoare sociale. Citește articolul
Șapte ordonanțe ale Guvernului din 2020 cu măsuri importante pentru, firme și persoane fizice sunt respinse în Parlament la una dintre Camere sau urmează să fie respinse. Citește articolul
Plafonarea punctului-amendă pentru contravenții rutiere, la valoarea de 145 de lei, a expirat la sfârșitul anului 2019, dar se aplică din nou începând de astăzi. Asta înseamnă că punctul-amendă a sărit, între 1 și 8 ianuarie 2020, la 223 de lei, iar din 9 ianuarie 2020 a revenit la 145 de lei. Procentual, asta înseamnă că amenzile rutiere au crescut brusc, pentru câteva zile, cu aproape 54%. Conform reprezentanților Poliției Române, amenzile aplicate în perioada 1-8 ianuarie, care au la bază punctul-amendă de 223 de lei, trebuie plătite exact așa și nu pot fi scăzute. Citește articolul
Înghețarea punctului-amendă pentru sancțiunile rutiere la valoarea de 145 de lei se aplică și în anul 2019, potrivit unui act normativ al Guvernului. În lipsa acestei măsuri, ca urmare a creșterii salariului minim (la care se raportează, ca regulă, punctul-amendă), participanții la trafic care încalcă regulile de circulație ar fi ajuns să plătească amenzi mult mai mari. Citește articolul