Obligația de a declara beneficiarii reali revine persoanelor juridice care trebuie să se înregistreze în Registrul Comerțului. Astfel, cooperativele agricole au această obligație, în timp ce societățile agricole n-o au, chestiunea fiind stabilită indirect de regimul lor legal. Venim cu această clarificare în contextul în care se apropie termenul depunerii declarației anuale privind beneficiarii reali ai firmelor. Citește articolul
Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali are termenul stabilit, ca regulă generală, în funcție de depunerea situațiilor financiare. Anul acesta, termenul a fost amânat și ne apropiem cu pași repezi de acesta - 1 octombrie. Chiar dacă e stabilit prin raportare la situațiile financiare, ca regulă, și firmele care nu au avut deloc activitate trebuie să o depună - pentru că nu există nicio exceptare care să-i vizeze direct. Citește articolul
Obligația de a depune declarația anuală privind beneficiarii reali se aplică firmelor abia din al doilea an de existență, din moment ce aceasta este strâns legată de aprobarea situațiilor financiare pe anul precedent. Prin urmare, în anul înființării, o firmă depune declarația de beneficiar real, de principiu, numai la momentul înființării. Citește articolul
Companiile care trebuie să depună declarația anuală (pentru 2021) cu beneficiarii lor reali, până la 1 octombrie, pot folosi același formular și pentru a îndeplini o obligație mai veche, conform unui anunț de joi al Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC). Mai precis, este vorba de firmele înființate înainte de 21 iulie 2019, care în prezent trebuie să depună declarația de beneficiar real la trei luni după terminarea stării de alertă (dacă n-au depus-o deja). Citește articolul
Declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor, ce trebuia depusă pentru 2021 în 15 zile de la aprobarea situațiilor financiare, a fost amânată pentru data de 1 octombrie 2021, prin ordonanță. Astfel, reprezentanții firmelor mai au puțin timp la dispoziție pentru a depune hârtiile. Ministrul economiei a clarificat că nu vor mai fi amânări anul acesta și că declarația va trebui depusă anul acesta. Citește articolul
Declarația anuală cu beneficiarii reali ai firmelor, care pentru 2021 trebuie depusă până la 1 octombrie, va putea fi eliminată din nou abia din 2022, a declarat marți Claudiu Năsui, ministrul economiei. Astfel, avem o confirmare că documentul trebuie depus neapărat de firme în 2021 și că orice discuție despre eliminarea obligației se amână pentru anul viitor. Citește articolul
Întotdeauna, beneficiarul real este o persoană fizică: chiar și în cazul societăților aflate într-o schemă complicată sau foarte lungă de deținere, chiar și dacă trebuie să ne ducem să o căutăm peste hotare, beneficiarul este, negreșit, o persoană fizică. Dar nu întotdeauna ocupă o funcție de conducere, iar desemnarea cuiva din conducere poate fi răspunsul greșit în multe situații, deși e cel mai ușor de încercuit. Citește articolul
De când a fost reintrodusă obligația de a depune declarația privind beneficiarii reali anual, o categorie de firme nu a știut exact la ce termen-limită ar trebui să se raporteze: cele care, la data reintroducerii obligației, deja aprobaseră situațiile financiare. Acum că termenul depunerii acestei declarații pe 2021 a fost amânat până în toamnă, aceste firme au primit un răspuns oficial, din partea Ministerului Economiei, că amânarea le profită și lor în egală măsură (deși nu se înțelege expres din ordonanța care a adus amânarea). Citește articolul
Companiile din România trebuie să depună din nou declarația anuală cu beneficiarii reali, aceasta fiind reintrodusă luna trecută în legislație. Depunerea acesteia, însă, nu este amânată automat pentru după terminarea stării de alertă, conform unei informări recente a specialiștilor de la CMS. Cu toate acestea, Claudiu Năsui, ministrul economiei, a declarat azi că formularul ar urma să fie amânat pentru octombrie. Citește articolul
De puțină vreme și-a făcut apariția din nou declarația anuală privind beneficiarii reali ai firmelor. Odată cu ea, au reapărut întrebările: eu ce depun, când depun, ce fac dacă am finalizat deja situațiile financiare, de ce nu beneficiez de amânarea pe fondul stării de alertă, mai depunem dacă ministrul zice că le elimină din nou ș.a.m.d. Citește articolul