Subiect: case de marcat offline
ACCES PREMIUM
„Marea conectare” a caselor de marcat a venit și a trecut, dar ce trebuie să știe comercianții mai departe?
În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Case de marcat: Declarația A4200 se depune în continuare, dar numai pentru aparatele care funcționează offline
Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Casele de marcat cumpărate începând din decembrie trebuie conectate la sistemul ANAF în ziua instalării
Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Firmele mai au șase zile să raporteze casele de marcat neconectate la internet. Din decembrie, raportarea se face în două zile de la instalare
Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Șase chestiuni fiscale importante la care firmele trebuie să fie atente azi, mâine și poimâine
Zilele acestea aduc termene și obligații de raportare importante pentru companii, pe partea fiscală. Există mai multe aspecte cărora firmele ar trebui să le acorde atenție: de la modificările în domeniul TVA-ului pentru comerț electronic la o nouă etapă de măsuri de relaxare pentru afaceri, începerea demersurilor pentru împărțirea dividendelor interimare aferente trimestrului al doilea din 2021 și altele. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Șase întrebări și răspunsuri de la specialiști și ANAF legate de conectarea caselor de marcat și eliminarea unor declarații
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Conectarea caselor de marcat
Eliminarea declarației A4200 va obliga contabilii să proceseze manual datele din rapoartele zilnice de vânzări din casele de marcat?
Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Conectarea caselor de marcat: Problemele la transmiterea fișierelor către ANAF, semnalate comercianților prin SPV
Dacă apar probleme la transmiterea fișierelor de la casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare, autoritățile îi vor informa lunar pe comercianți prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Practic, acest lucru se va întâmpla după conectarea caselor de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), operațiune ce a început de câteva zile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Cum se face conectarea caselor de marcat, începând de azi: Indicații de la ANAF și de la specialiști
Astăzi începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ocazie cu care autoritățile au pus la dispoziție un ghid cu indicații. În esență, comercianții trebuie să știe că nu trebuie să se ocupe ei personal de conectarea efectivă a aparatelor. Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat), ne-au explicat recent specialiștii Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul









