avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 758 soluții astăzi
Acasă Subiect: vanzari intracomunitare
Subiect: vanzari intracomunitare
ACCES PREMIUM
Directiva DAC7, transpusă oficial

UPDATE Activitatea celor care fac vânzări sau închirieri prin marketplace trebuie raportată anual la ANAF, începând cu 2023

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Februarie 2023 | 0 | 8982 | Timp de citire: 3 min.

Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul

ACCES PREMIUM

TVA: Patru probleme de care se pot lovi firmele la inspecțiile fiscale din 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Ianuarie 2023 | 0 | 12595 | Timp de citire: 4 min.

În domeniul TVA-ului, specialiștii de la EY România au observat recent că anumite probleme apar constant în cadrul inspecțiilor fiscale derulate de autorități, fiind chiar posibil să vedem pentru ele, în viitorul apropiat, clarificări de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Asta înseamnă că firmele ar trebui să le acorde o atenție sporită, pentru a fi pregătite în eventualitatea în care ar putea fi controlate de inspectorii fiscali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Proiecte: Pentru vânzările B2C, o singură înregistrare de TVA pentru toată UE, iar obligațiile declarative să fie rezolvate într-un portal unic

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Decembrie 2022 | 0 | 1185 | Timp de citire: 3 min.

Autoritățile europene au lansat recent în dezbatere un pachet de proiecte prin care se dorește modificarea semnificativă a sistemului de TVA al Uniunii. În principal, se propune ca, pentru vânzările către consumatori, să fie necesară o singură înregistrare de TVA pentru toate statele UE, iar obligațiile declarative să fie gestionate printr-un portal unic. Totodată, se mai dorește introducerea facturării electronice pentru tranzacțiile transfrontaliere. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controalele fiscale s-ar putea axa, în perioada următoare, pe modificările de TVA din 2020 de la comerțul internațional

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Noiembrie 2022 | 0 | 1822 | Timp de citire: 4 min.

Specialiștii atenționează că verificările autorităților fiscale ar putea să se îndrepte, în perioada următoare, pe aplicarea noutăților de TVA introduse în 2020 la scutirile pentru livrări intracomunitare și exporturi de bunuri. În acest context, firmele care au aplicat scutiri de TVA sunt sfătuite să reverifice tratamentul fiscal folosit, ca să se asigure că n-au probleme în cazul unui control. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Intrastat 2023: Pragurile valorice cresc, după cinci ani de la cea mai recentă modificare

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
28 Octombrie 2022 | 0 | 2198 | Timp de citire: 2 min.

Pragurile valorice Intrastat, în funcție de care intervine obligația companiilor de a depune o declarație lunară statistică, vor fi majorate începând cu anul 2023, conform unui ordin oficializat azi. Este prima schimbare a pragurilor valorice în cinci ani, ultima modificare a lor având loc în 2017. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA vs. SRL: Care sunt principalele criterii de care să ții cont la alegerea formei juridice pentru a face comerț electronic

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Iulie 2021 | 0 | 3818 | Timp de citire: 5 min.

În contextul în care, de la 1 iulie, se aplică noi reguli de TVA privind comerțul electronic, vă prezentăm principalele criterii de care ar trebui să se țină cont în momentul în care se alege forma de organizare juridică în cazul comercializării online a bunurilor, când trebuie luată o decizie în sensul în care se optează fie pentru PFA, fie pentru SRL în scopul desfășurării acestei activități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Vânzările online pe rețelele sociale: ce implicații juridice și fiscale există pentru cei care vând pe Facebook sau Instagram

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
21 Iulie 2021 | 1 | 4636 | Timp de citire: 5 min.

Comercializarea online de bunuri, cum ar fi vânzarea pe rețelele sociale precum Facebook sau Instagram, se poate face doar în mod ocazional, de către persoanele fizice, fără înființarea unei forme juridice de organizare. În acest caz, spun specialiștii, vânzările de bunuri utilizate în scop personal nu ar trebui să fie supuse TVA. Pe de altă parte însă, cu precădere dacă vânzarea se realizează în mod constant, aceasta devine o activitate pentru care este necesară înfiinţarea unei societăţi sau înregistrarea ca PFA, vânzătorul putând fi astfel considerat persoană impozabilă din perspectiva TVA, cu diferite implicații, de la caz la caz. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chiar dacă facturile la comerțul online în UE vor fi opționale, asta nu înseamnă că se dă liber la evaziune, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2021 | 0 | 2039 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul Finanțelor vrea ca obligativitatea de a emite facturi beneficiarilor, pentru vânzările online efectuate de firme, să dispară începând din iulie 2021, conform unui proiect recent de OUG. Totuși, asta nu înseamnă că respectivele companii vor avea cale liberă spre practici evazioniste. Specialiștii Deloitte România spun că autoritățile fiscale au destule pârghii la îndemână pentru a-și da seama dacă cineva o să încerce să ocolească legea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facturile vor putea fi eliminate în cazul vânzărilor online de bunuri în UE, conform unui proiect de OUG

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Aprilie 2021 | 1 | 2243 | Timp de citire: 3 min.

Obligativitatea de a emite facturi beneficiarilor pentru vânzările online efectuate de firme o să dispară începând din iulie 2021, conform unui proiect de OUG inițiat recent la nivelul Ministerului Finanțelor. Practic, va apărea o excepție de la facturare pentru companiile care vor aplica un viitor regim special de TVA. Citește articolul