De câteva luni, autoritățile au stabilit că sancțiunea complementară a confiscării nu se mai aplică la contribuabilii care, în lipsa codului UIT din e-Transport, înregistrează bunurile în documente justificative și în contabilitate. Totuși, asta nu înseamnă că se poate ignora complet raportarea în e-Transport, pentru că altfel există riscul aplicării unei sancțiuni contravenționale. Citește articolul
Într-o situație în care beneficiarul a obținut un cod UIT în e-Transport pentru toată marfa, dar furnizorul trimite jumătate din bunuri printr-un transport și jumătate printr-un alt transport, cum trebuie procedat? În esență, trebuie obținut și un al doilea cod UIT, iar beneficiarul trebuie să facă unele comentarii în aplicația e-Transport din Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul
Contribuabilii care apelează la procedura de vămuire la domiciliu, în cazul importurilor, scapă de obligația raportării transportului în e-Transport și a obținerii codului UIT, punctează specialiștii. Totuși, vorbim de puține cazuri în care este posibil acest lucru. Citește articolul
În privința operațiunilor internaționale ce implică transporturi pe teritoriul României, specialiștii Deloitte România atrag atenția că autoritățile folosesc camere video pentru verificarea existenței codului UIT, în contextul folosirii sistemului e-Transport. Prin urmare, chiar dacă un camion „scapă” de control la trecerea prin vamă, verificările pot interveni oricum. Citește articolul
Avem în discuție un import care implică o cantitate mare de bunuri fără risc fiscal. Societatea vrea să folosească mașina proprie pentru a le duce de la punctul vamal la sediu, dar asta înseamnă că trebuie făcute două drumuri. În această situație, specialiștii spun că trebuie obținute două coduri UIT diferite în e-Transport, dar că se poate folosi aceeași factură pentru ambele drumuri. Citește articolul
Persoanele fizice obișnuite nu sunt vizate de raportările în sistemul e-Transport al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), atât timp cât vorbim despre tranzacții făcute în scop personal sau familial. Această clarificare a fost trimisă recent de o unitate a ANAF, ca răspuns la o solicitare a unei persoane fizice, și ne-a fost pusă la dispoziție de un cititor. Citește articolul
Clienții magazinelor de tip cash&carry au fost scutiți, în mod expres, de obligația de a face raportări în e-Transport pentru bunurile cu risc fiscal ridicat transportate în nume propriu, potrivit noii proceduri a sistemului. Citește articolul
Atunci când vine vorba de transportul internațional rutier de bunuri, obligația de raportare în e-Transport revine, conform legislației, firmei din România care trimite sau primește bunuri. Iată și două spețe concrete pentru exemplificare. Citește articolul
Printre contribuabili circulă o idee eronată conform căreia transportatorii rutieri sunt cei obligați să raporteze în e-Transport. Ba mai mult, există contribuabili care riscă amendarea tocmai pentru că presupun că altcineva, nu ei, trebuie să raporteze transporturile vizate de sistem. Citește articolul
Folosirea sistemului e-Transport nu este circumstanțiată după anumite tipuri de relații comerciale. Fără a confunda cu situația de aplicare a e-Factura, operatorii economici care efectuează transporturi cu bunuri cu risc fiscal ridicat (BRFR) trebuie să declare în e-Transport, atunci când prevede legea, fără să mai conteze că vorbim de relații business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) sau business-to-government (B2G). Citește articolul