avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 205 soluții astăzi
Acasă Subiect: jurisprudenta utila
Subiect: jurisprudenta utila
ACCES PREMIUM
Jurisprudență utilă

Angajatorii care nu respectă interdicțiile de medicina muncii din fișa de aptitudini pot fi obligați la plata daunelor morale în cazul unui accident de muncă

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
14 Decembrie 2021 | 0 | 7867 | Timp de citire: 5 min.

Dispozițiile legale în privința asigurării SSM prevăd că angajatorul are obligația de a lua toate măsurile necesare pentru a se asigura că salariații săi nu sunt expuși pericolelor și vor suferi niciun prejudiciu, moral sau material în îndeplinirea atribuțiilor și sarcinilor de serviciu. Totodată, angajatorii au obligația de a respecta indicațiile medicului de medicina muncii înscrise în fișa de aptitudini (certificatul medical) în baza căruia poate fi încheiat un contract de muncă, iar în situația în care există anumite inaptitudini ale salariatului, să nu solicite acestuia îndeplinirea unor sarcini cu care este incompatibil. Iată o speță în care firma a fost obligată să plătească daune angajatului din cauza nerespectării celor din fișa de aptitudini, dar unde culpa a fost una comună. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Jurisprudență utilă

Ai cumpărat un autoturism cu garanție antirugină? E bine să te asiguri că reviziile speciale sunt efectuate la timp și menționate în carnetul de service și garanții pentru a evita neplăcerile

Dan Năstase în Ghid auto
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Noiembrie 2021 | 0 | 2190 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul