Proiectul de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) referitor la informarea consumatorilor privind adaosul comercial aplicat produselor a fost retras. Instituția susține că a decis să renunțe la această inițiativă după ce a primit reacții negative din partea mediului de afaceri, dar și pentru a evita ”posibilitatea scăderii competitivității României în raport cu alte state”. Citește articolul
Pentru a răspunde criticilor din spațiul public cu privire la fenomenul de „shrinkflation”, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a pus în primăvară în dezbatere un proiect de ordin cu reguli privind informarea consumatorilor la comercializarea produselor preambalate a căror cantitate a fost modificată. Publicat azi în Monitorul Oficial, noul ordin ANPC va produce efecte începând cu 10 octombrie. Citește articolul
Prin actualizarea unui ordin mai vechi, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune noi obligații de informare pentru consumatori în piețe. Pe lângă regulile de informare ce țin de comercializarea produselor de origine animală, a vinului ș.a., ANPC impune ca și în cazul legumelor și fructelor vândute în piețe să fie afișate în mod unitar, clar și vizibil informații privind calitatea, specia, producătorul sau calibrul. Citește articolul