Sunt deja 6 ani de când nu se mai emit carnete de muncă, iar salariaţii au un singur document care să ateste cât au lucrat: adeverinţa de vechime în muncă. Acest act poate fi solicitat angajatorului sau, dacă acesta nu poate ori nu vrea să îl elibereze, direct inspectoratelor teritoriale de muncă. De asemenea, din 28 noiembrie 2016, atât angajatorii, cât şi instituţiile şi autorităţile publice sunt obligate să elibereze, la încetarea activităţii persoanelor pe care le-au plătit, o adeverinţă de vechime. Citește articolul
Angajatorul este obligat să elibereze o adeverință de vechime la încetarea contractului individual de muncă al unui salariat, chiar dacă acesta din urmă nu cere documentul în mod expres, prevede un act normativ ce se aplică deja. De asemenea, aceeași obligație o au față de bugetari instituțiile și autoritățile publice. În caz contrar, amenda aplicabilă poate ajunge până la 1.000 de lei. Citește articolul
Legislatia muncii stabileste ca, la solicitarea salariatului, angajatorul are obligatia de a-i elibera adeverinte si documente care sa-i ateste salariul sau vechimea in munca, in meserie si in specialitate. Afla astazi care este si termenul legal de eliberare a acestor adeverinte. Citește articolul
De trei ani nu se mai emit carnete de munca, ceea ce inseamna ca salariatii au la indemana un nou instrument care sa le ateste vechimea in munca: adeverinta de vechime in munca. Ei au dreptul de a solicita acest document angajatorilor, care au obligatia sa-l elibereze in termen de 15 zile de la data solicitarii, in caz contrar riscand amenzi de pana la 1000 lei. Citește articolul