avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 434 soluții astăzi
Acasă Subiect: buletin de identitate
Subiect: buletin de identitate
ACCES PREMIUM

Poate fi încadrat în muncă un candidat fără o carte de identitate valabilă?

Dan Nastase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
7 Iunie 2022 | 0 | 942 | Timp de citire: 3 min.

Începând de astăzi, cei care nu și-au schimbat actele de identitate expirate pe durata stării de alertă nu le vor mai putea folosi. Pe lângă faptul că se vor confrunta cu o serie de limitări din această cauză, nici nu se vor putea angaja în alt loc din același motiv. Angajatorii nu pot încheia un contract de muncă fără un act de identitate valabil, fie că este buletin, carte de identitate (inclusiv provizorie) sau pașaport. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să faci, pas cu pas, ca să-ți schimbi cartea de identitate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Mai 2022 | 1 | 2015 | Timp de citire: 2 min.

Actele personale a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada aplicării stării de alertă mai pot fi folosite doar până la sfârșitul săptămânii viitoare. Asta înseamnă că persoanele ale căror acte personale au expirat trebuie să le preschimbe până, cel mai târziu, la data de 6 iunie 2022. Preschimbarea actului de identitate expirat implică prezentarea unor documente în fața autorităților și plata unei mici taxe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Utilizarea buletinului electronic în relația cu autoritățile va fi posibilă de la finalul lui 2024

Iulia Moraru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
27 Februarie 2022 | 0 | 1117 | Timp de citire: 2 min.

Cartea de identitate electronică, ce conține o semnătură electronică calificată, va putea fi folosită în raport cu autoritățile statului din ultimul trimestru al anului 2024, cel mai târziu, potrivit unui anunț făcut marți de ministrul cercetării, inovării și digitalizării. În prezent, emiterea buletinelor electronice e posibilă, printr-un proiect pilot, doar în județul Cluj, urmând ca, cel mai probabil, până la finalul anului, toți cei care doresc să poată solicita noul model de act de identitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Normele ce permit înscrierea la școală a celor fără CNP, oficializate. Măsura există din 2019, dar nu s-a putut aplica până acum

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
9 Februarie 2022 | 0 | 3997 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a le permite să urmeze cursurile școlare cel puțin pe parcursul perioadei în care învățământul este obligatoriu, respectiv până în clasa a XII-a, toate școlile și liceele au obligația, din 2019, de a-i înscrie pe toți cei care solicită acest lucru, inclusiv pe cei ce nu au un cod numeric personal (CNP) atribuit. Cu toate că măsura se aplică, cel puțin teoretic, de mai bine de doi ani, abia azi au fost publicate în Monitorul Oficial normele metodologice pentru aplicarea acesteia. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Apar noutăți la emiterea cărților de identitate, inclusiv verificarea în teren a celor ce solicită schimbarea domiciliului

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
23 Ianuarie 2022 | 0 | 5434 | Timp de citire: 2 min.

Autoritățile intenționează, printr-un proiect de ordonanță pus în această dimineață în dezbatere publică de către Ministerul Afacerilor Interne (MAI), să modifice anumite aspecte ce țin de emiterea cărților de identitate, fie ele electronice sau simple. Printre altele, se propune prelungirea valabilității pentru cărțile de identitate eliberate tinerilor și se introduc verificări în teren la cei care solicită schimbarea domiciliului la o anumită adresă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect MAI în dezbatere

Stabilirea domiciliului la adrese la care locuiesc deja multe persoane nu va mai fi posibilă

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2022 | 3 | 15699 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să-și stabilească domiciliu sau reședința, adică să fie luați în spațiu sau să obțină viză de flotant, la o adresă nu vor mai putea face asta dacă acolo sunt deja înregistrate peste zece persoane, potrivit unui proiect de ordonanță aflat în dezbatere publică la Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Astfel, autoritățile vor să reducă și chiar să elimine situațiile în care, pentru a obține anumite avantaje, de cele mai multe ori, posibilitatea de a-și înscrie copiii la o anumită școală, multe persoane își stabilesc, în mod fictiv, domiciliul la o altă adresă decât cea la care locuiesc de fapt. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Chiar dacă se eliberează deja cărți de identitate electronice, MAI pune în dezbatere abia acum procedura de amprentare

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Septembrie 2021 | 0 | 3926 | Timp de citire: 2 min.

În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, la mai bine de o lună de la începerea emiterii lor - e adevărat că e vorba despre un proiect-pilot, ce se desfășoară doar la Cluj - Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat joi în dezbatere un proiect de hotărâre, prin care se stabilesc procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Calendarul de implementare pentru buletinul electronic: De la proiectul-pilot la accesibilitatea în toată țara

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
3 August 2021 | 0 | 1851 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi se pot emite cărți electronice de identitate, dar doar în județul Cluj momentan

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 August 2021 | 0 | 1160 | Timp de citire: 2 min.

Pentru a respecta termenul stabilit printr-un regulament european ce vizează îmbunătățirea securității documentelor de identitate ale cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise acestora, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunță că, începând de azi, se pot emite cărți electronice de identitate. Totuși, nu toți cetățenii români pot cere acest nou tip de document de identitate, deoarece azi a fost lansat doar un proiect-pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, ce se derulează exclusiv în județul Cluj. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

George Hari Popescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 August 2020 | 0 | 7051 | Timp de citire: 8 min.

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul