Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Acasă Subiect: buletin de identitate
Subiect: buletin de identitate
ACCES GRATUIT
Sinteză

Ce trebuie să știi despre semnătura electronică, având în vedere că noile buletine vor conține una - valoarea juridică, recunoașterea în alte state și aspecte tehnice

S-a mai făcut un pas către viitoarele cărți de identitate (CI): Legea nr. 162/2020 prevede că buletinul electronic va permite inclusiv folosirea semnăturii electronice. Practic, va fi mult mai ușor să ne autentificăm online la instituții, să semnăm documente pe care să le transmitem prin Internet, să depunem acte și formulare oficiale. Sună bine în teorie, dar semnătura electronică este un domeniu destul de complex. Am pus cap la cap legislația și bunele practici din domeniu și vă oferim acest ghid care să vă ajute să înțelegeți mai bine ce presupune utilizarea unei semnături electronice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce date vor fi înscrise pe viitoarele cărți de identitate

Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Și copiii sub 14 ani vor putea avea buletin

Copiii sub 14 ani vor putea avea cărți de identitate simple sau electronice, dacă părinții lor vor acest lucru, potrivit unei legi ce tocmai a fost publicată în Monitorul Oficial. Termenul de valabilitate al unui astfel de buletin va fi de doi ani, iar varianta electronică nu va conține și amprentele copilului mai mic de 12 ani.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

De vineri, cărțile de alegător vor dispărea oficial din legislație. Se va vota doar în baza actului de identitate

Documentul cu ajutorul căruia, cel puțin teoretic, putem vota, respectiv cartea de alegător, va dispărea, în mod oficial, de vineri, urmând ca din acea zi votarea să se facă exclusiv în baza actului de identitate, potrivit unei legi apărute marți în Monitorul Oficial. În practică, nu se schimbă nimic, cartea de alegător nefiind folosită la vot în cei zece ani ce au trecut de la apariția ei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Buletinul va conține și o semnătură electronică. Legea a apărut azi în Monitor

Viitoarele cărți electronice de identitate vor conține și o semnătură electronică, potrivit unei legi apărute azi în Monitorul Oficial. Totuși, măsura a ridicat mari semne de întrebare, în rândul furnizorilor de certificate calificate, referitoare la securitatea semnăturilor electronice care vor fi emise de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect de OUG: De anul viitor, actele de identitate se vor face de la 12 ani, nu de la 14 ani

Din momentul în care va fi posibilă eliberarea cărților electronice de identitate, vârsta de la care se va putea solicita un act de identitate se va reduce de la 14 ani, cât este în prezent, la 12 ani, potrivit unui proiect de act normativ pus în dezbatere recent de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). În esență, după cum stabilește un regulament european adoptat anul trecut, autoritățile române trebuie să poată emite noile acte de identitate până cel mai târziu la începutul lunii august 2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De vineri, școlile vor fi obligate să-i înscrie și pe cei fără CNP

Pentru a le permite să urmeze cursurile școlare cel puțin pe parcursul perioadei în care învățământul este obligatoriu, respectiv până în clasa a X-a, toate școlile și liceele vor avea obligația de a-i înscrie pe toți cei care solicită acest lucru, inclusiv pe cei ce nu au un cod numeric personal (CNP) atribuit. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE E oficial: Noile buletine electronice se vor elibera din 1 aprilie 2014

Procesul de eliberare a noilor documente de identitate urma sa inceapa in 1 iulie 2013, insa acest termen a fost amanat recent de autoritati, pana la inceputul lunii aprilie a anului viitor. Astfel, actul normativ care stabileste ca cetatenii isi vor primi buletinele electronice din 1 aprilie 2014 a fost publicat in Monitorul Oficial si intra astazi in vigoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Buletinele electronice nu se mai elibereaza din 1 iulie. Autoritatile anunta o posibila amanare a termenului

Toate cartile de identitate se vor preschimba cu unele electronice, intregul proces urmand sa dureze trei ani. Masura urma sa se aplice din 1 iulie, insa Ministerul Afacerilor Interne a anuntat recent ca procesul de eliberare a noilor documente de identitate ar putea fi amanat, intrucat Parlamentul nu a adoptat inca aceste schimbari. Citește articolul