avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 513 soluții astăzi
Acasă Subiect: onrc
Subiect: onrc
ACCES PREMIUM

ONRC: Contabilii pot trimite documente pentru firme doar online, cu împuternicirea semnată

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
20 Martie 2020 | 1 | 8412 | Timp de citire: 1 min.

Experții contabili și contabilii autorizați care vor să trimită documente pentru profesioniști înregistrați sau în vederea înregistrării la Registrul Comerțului o pot face doar online și doar cu împuternicire, anunță Registrul Comerțului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Stare de urgență: ONRC își continuă activitatea, însă numai online

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Martie 2020 | 3 | 2796 | Timp de citire: 2 min.

Ca urmare a decretării stării de urgență pentru 30 de zile, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este obligat să își desfășoare activitatea exclusiv prin mijloace electronice (e-mail sau portalul de servicii online al Registrului Comerțului). Acest lucru vine, oricum, în contextul în care activitatea ONRC era, deja, restrânsă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Lista actualizată a autorităților publice care au anunțat până acum că pot fi contactate doar telefonic, online sau prin poștă

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Martie 2020 | 0 | 3407 | Timp de citire: 2 min.

Ca reacție la riscul prezentat de coronavirus și pentru a preveni, pe cât posibil, răspândirea, autoritățile publice încearcă să limiteze contactul cu publicul. Unele, precum Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) doar recomandă interacțiunea de la distanță cu cei interesați, însă există și instituții, precum Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP), care au decis suspendarea programului, pe termen nedeterminat.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Actele firmei pot fi modificate și fără să te duci la ONRC: Cum rezolvi asta direct online

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Martie 2020 | 3 | 4362 | Timp de citire: 3 min.

Cei care vor să evite deplasarea la unitățile Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC), în contextul răspândirii coronavirusului, pot solicita modificarea actelor companiei direct online, cu ajutorul unui portal de servicii. Printre altele, se pot transmite cereri de mențiuni la ONRC pentru situații ca prelungirea valabilității sediului social, actualizarea actului constitutiv, majorarea sau micșorarea capitalului social sau numirea persoanelor împuternicite. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Ce operațiuni poți rezolva online sau telefonic cu autoritățile, ca să nu te mai plimbi pe la instituții

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Martie 2020 | 1 | 2818 | Timp de citire: 3 min.

O serie de autorități publice au început să-și suspende programul cu publicul la ghișee, în contextul răspândirii coronavirusului. Din acest motiv, companiile și persoanele fizice ar trebui să știe că au căi alternative pentru a lua legătura cu reprezentanții instituțiilor de stat sau pentru a transmite și primi documente. De principiu, vorbim de diverse aplicații și portaluri online, dar și de folosirea serviciilor poștale sau de asistența telefonică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce implică suspendarea activității unei firme la ONRC și, ulterior, reactivarea acesteia

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2020 | 0 | 3181 | Timp de citire: 3 min.

De principiu, companiile care sunt declarate ca inactive la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai pot desfășura activitățile pentru care erau autorizate. Deși firmele inactive pot fi reactivate, acest lucru trebuie să se întâmple în maximum trei ani, altfel există riscul desființării afacerii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lămuriri de la ONRC: Când depun firmele mai vechi declarația privind beneficiarul real anul acesta? Se depun mai multe?

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Februarie 2020 | 2 | 7667 | Timp de citire: 2 min.

Declarația privind beneficiarul real, obligatorie conform legislației contra spălării banilor, trebuie depusă anual, însă având în vedere noutatea acestui document pentru anumite companii și existența a două termene în lege, au apărut întrebări printre cei interesați cu privire la când anume trebuie depusă anul acesta și dacă nu cumva trebuie depuse două declarații. Pentru a veni în ajutorul acestora, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) a oferit recent un răspuns. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Retragerea unui asociat din firmă: Care sunt condițiile și cum se poate face asta

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Februarie 2020 | 0 | 2302 | Timp de citire: 3 min.

Un asociat se poate retrage din societate în cazurile stabilite prin actul constitutiv al societății, de comun acord cu cei care rămân în firmă, atunci când în componența firmei se decid schimbări importante și acesta nu achiesează la ele, având dreptul recunoscut de lege să se retragă în anumite condiții, iar, dacă nu există înțelegere între asociați lucrurile se tranșează, desigur, în fața unui judecător. Demersuri trebuie făcute apoi și la Registrul Comerțului, unde trebuie depusă inclusiv o nouă declarație privind beneficiarul real al firmei (obligatorie de puțină vreme). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE ONRC: Contabilii au nevoie de împuternicire notarială pentru a cere înființarea sau reorganizarea unei firme

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Decembrie 2019 | 2 | 10293 | Timp de citire: 3 min.

Recent, câțiva experți contabili au atras public atenția că anumite unități teritoriale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai acceptă, pentru înființarea sau reorganizarea firmelor, împuternicirile simple, ci împuterniciri notariale. În acest context, redacția noastră a cerut o lămurire de la ONRC, iar răspunsul autorităților este că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale (adică procuri). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se face numirea unui administrator într-un SRL?

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Octombrie 2019 | 1 | 5426 | Timp de citire: 2 min.

Societatea cu răspundere limitată (SRL) trebuie să aibă un administrator, menționat în cuprinsul actului constitutiv, adică încă de la înființare. Dincolo de acest moment, administratorul sau administratorii pot fi oricând schimbați, printr-o decizie care trebuie să aparțină fie asociatului unic al SRL-ului, fie adunării generale a asociaților, atunci când sunt mai mulți. Hotărârea, alături de alte documente sunt depuse apoi la registrul comerțului. Citește articolul