În 2019, a crescut practica de conciliere între bănci și consumatori, în vederea soluționării litigiilor dintre aceștia. Acestă modalitate de soluționare a diferendelor, oferită de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), poate fi de un real ajutor celor care au probleme cu banca. Ea este mai rapidă, este mult mai flexibilă (în sensul că nu se va aplica exclusiv legea, ci se va putea lua în considerare și echitatea) și poate fi inițiată doar din inițiativa consumatorului. În plus, ea este gratuită. Citește articolul
Unui consumator din Maramureș i-a fost ștearsă o datorie de 44.621 de euro în urma unei negocieri cu banca, negociere facilitată de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), potrivit unui comunicat de presă al CSALB. Această sumă reprezintă un record valoric al cazurilor finalizate de Centrul de Soluționare. Citește articolul
Ca alternativă la instanțele de judecată, la formalismul și cheltuielile implicate de un proces civil, avem tot timpul deschisă calea către o rezolvarea problemelor cu banca printr-o conciliere. Ca metodă de soluționare alternativă a litigiilor, extrajudiciară, conciliatorul ne poate propune o soluție, pe care putem alege să o folosim sau să mergem până la urmă în fața unui judecător. Citește articolul