Printr-un act normativ oficializat recent, autoritățile din domeniul energiei au stabilit o procedură mai simplă pentru schimbarea furnizorului de curent și gaze, aceasta aplicându-se începând de azi. Spre deosebire de situația din trecut, noua procedură se aplică atât pentru schimbarea furnizorului de energie electrică, cât și a celui de gaze naturale. Totodată, printr-un alt act normativ ce a modificat recent cadrul legal al distribuției de curent și gaze, au fost stabilite noi termene pentru liberalizarea totală a piețelor de energie. Citește articolul
Având în vedere importanța serviciilor de furnizare a energiei electrice și a gazelor pentru orice activitate, este important pentru consumatori să știe de ce protecții beneficiază din partea legii, în acest context. De aceea, vă prezentăm care sunt principalele drepturi pe care le aveți, în relația cu furnizorii de electricitate și de gaze, și ce puteți face dacă aceste drepturi nu vă sunt respectate. Citește articolul
În octombrie, vicepreședintele Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) declara că se dorește liberalizarea totală a piețelor de energie (gaze și energie electrică), până în 2021. Practic, nu vom mai discuta de tarife pentru energe reglementate de ANRE (nici măcar pentru relațiile dintre furnizori și consumatorii finali), cu o singură excepție - cea privind furnizarea de ultimă instanță. Pentru consumator, aceste lucruri implică unele consecințe pe care le voi detalia mai jos. Citește articolul
Consumatorii de gaze naturale și de electricitate au dreptul să își schimbe, gratuit, furnizorii, astfel cum este prevăzut în legislația aplicabilă și astfel cum a reamintit recent și Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Pentru că, în ultima vreme, autoritățile au sancționat furnizorii din cauză că îngreunează „portarea”, vă prezentăm ce drepturi aveți și cum trebuie procedat când vreți să vă schimbați furnizorul de gaze sau electricitate. Citește articolul
De maine, furnizorii de servicii de internet si televiziune vor fi obligati sa puna la dispozitia clientilor informatii despre ofertele pe care le au, potrivit unei decizii a Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Citește articolul
Solutionarea plangerilor transmise de clienti, in legatura cu furnizarea energiei electrice si a gazelor naturale, se face dupa noi reguli, conform unui act normativ aparut luni in Monitorul Oficial. Astfel, consumatorii pot trimite reclamatiile in mai multe feluri, cum ar fi prin e-mail, fax sau telefon. Citește articolul