După cum reiese dintr-un proiect legislativ adoptat luni la Senat, funcționarii publici care au domiciliul într-o altă localitate decât cea în care lucrează vor putea beneficia, dacă autoritățile locale decid în acest sens, de decontarea cheltuielilor cu transportul între cele două localități. Citește articolul
Pentru o mai bună organizare și planificare a resurselor umane din administrația publică, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță apărută în august, introducerea unei reguli temporare la procedura de transfer la cerere aplicabilă funcționarilor publici. Astfel, în cazul în care vor să se transfere la o altă instituție publică, funcționarii trebuie să obțină acum, pe lângă acordul șefului instituției la care vor să se mute, și acordul șefului de la actualul loc de muncă. Regula specială va fi eliminată de la începutul anului viitor. Citește articolul
Perioadele mai mari de o lună în care funcţionarii publici de execuţie au raporturile de serviciu suspendate pentru incapacitate temporară de muncă vor reprezenta, potrivit unui proiect legislativ ce ar putea primi chiar azi votul favorabil al senatorilor, vechime în gradul profesional al funcției publice deținute. Citește articolul
În Codul administrativ vor fi incluse, din 11 noiembrie, o serie de prevederi legate de prestarea activității în telemuncă de către funcționarii publici, precum și noi informații care vor trebui transmise acestor lucrători. Deși modificările apar în curând, implementarea noutăților depinde de o serie de acte subsecvente. Citește articolul
Senatorii au votat favorabil luni o propunere legislativă prin care se dorește modificarea Codului administrativ, astfel încât documentele necesare înscrierii la concursurile pentru ocuparea funcțiilor publice din instituțiile statului să poată fi depuse și online, nu doar fizic, ca în prezent. Măsura ar veni în ajutorul candidaților ce nu locuiesc în localitatea în care se organizează concursul, astfel ei putându-se înscrie mai ușor pentru ocuparea funcțiilor publice vacante. Citește articolul
Codul administrativ stabilește că funcționarii publici care urmează programe de formare și perfecționare cu o durată de peste trei luni, ce sunt finanțate integral sau parțial de stat, sunt obligați să-și ia angajamentul că vor lucra în administrația publică între doi și cinci ani de la finalizarea cursurilor. Acum, printr-un proiect de hotărâre aflat în dezbatere publică la Ministerul Dezvoltării, sunt stabilite normele metodologice privind formarea și perfecționarea profesională a funcționarilor publici, ce conțin inclusiv duratele cursurilor în funcție de care se stabilește perioada pe care vor trebui s-o petreacă aceștia ca angajați ai statului. Citește articolul
Funcționarii publici aflați aproape de ieșirea la pensie și care îndeplineau și alte condiții legate de vechimea în activitate și de calificativele obținute la evaluările periodice ar fi putut să rămână pe postul ocupat până la ieșirea la pensie, dar proiectul de act normativ ce conținea măsura a fost respins definitiv azi de către deputați și nu va mai ajunge să se aplice. Citește articolul
Raportat la o speță privind o infracțiune de luare mită, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) s-a pronunțat de curând asupra unei probleme de drept penal - dacă întreprinzătorul titular al unei întreprinderi individuale poate avea calitatea de funcționar public în sensul legii penale. Potrivit Curții, poate, dacă exercită un serviciu de interes public care este supus controlului ori supravegherii autorităţilor publice cu privire la îndeplinirea acestuia. Interpretarea a devenit obligatorie din 11 august, momentul apariției deciziei în Monitorul Oficial. Citește articolul
Un astfel de caz, în care o persoană a amenințat cu îmbolnăvirea cu coronavirus un funcționar public, respectiv un polițist, a avut loc acum câteva săptămâni la Cluj-Napoca, cel vinovat fiind condamnat recent la şase luni de închisoare cu suspendare. Citește articolul
Cei care exercită funcții publice și au obligația de a depune declarații de avere și de interese (de exemplu, judecătorii, procurorii, cei care au funcții de conducere în autorități publice sau chiar funcționarii publici) vor fi obligați, din 2022, să le depună exclusiv în format electronic. Această modificare este propusă printr-un proiect de lege înregistrat recent la Senat. Citește articolul