ACCES GRATUIT
UPDATE: Proiect retras: Evaluarea performanțelor funcționarilor publici să țină cont și de cunoștințele legate de actele normative prin care li se reglementează activitatea
Pe lângă aprecierea obiectivă a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, procesul de evaluare a performanţelor profesionale ale acestora ar fi trebuit să țină seama și de cunoștințele teoretice pe care le au în legătură cu actele normative care le reglementează activitatea. Modificarea Codului administrativ în acest sens era cuprinsă într-un proiect legislativ apărut spre finalul lui 2023, dar care a fost retras de inițiatori în această săptămână, astfel că nu va ajunge să se aplice.
Articolul continuă mai jos
Prin
proiectul legislativ retras de inițiatori se dorea modificarea
Codului administrativ și introducerea unui nou criteriu pentru evaluarea performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici.
La modul concret, se reglementa un instrument pentru evaluarea cunoştinţelor teoretice ale funcţionarilor publici
în legătură cu actele normative care stabilesc regulile de desfășurare a activităţilor din fișa postului.
Astfel, procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici de execuţie şi a funcţionarilor publici de conducere ar fi inclus și
“aprecierea obiectivă a cunoştinţelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile a căror îndeplinire este cerută conform fişei postului”.
Așa cum stabilește acum Codul administrativ, evaluarea performanțelor presupune doar aprecierea obiectivă a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, prin compararea gradului și a modului de îndeplinire a obiectivelor individuale și a criteriilor de performanță stabilite cu rezultatele obținute în mod efectiv de către funcționarul public.
În concluzie, pe lângă cele două elemente existente acum, ar mai fi apărut unul pentru evaluarea performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici, astfel că lista lor ar fi cuprins:
- evaluarea gradului și a modului de atingere a obiectivelor individuale;
- evaluarea gradului de îndeplinire a criteriilor de performanță;
- evaluarea, prin verificarea, în scris, a cunoştinţelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile a căror îndeplinire este cerută conform fişei postului funcţionarului public.
De asemenea, documentul privind verificarea, în scris, a cunoștințelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile înaltului funcționar public s-ar fi adăugat la lista celor pe baza cărora se face evaluare, printre care se numără acum și raportul de activitate, referatul de evaluare sau fișa postului.
Nota finală a evaluării performanţelor profesionale individuale ar fi putut fi cuprinsă între nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim. Obţinerea unei note mai mici de 3 la verificarea cunoştinţelor teoretice privind actele normative care reglementează activităţile a căror îndeplinire este cerută conform fişei postului funcţionarului public ar fi atras acordarea calificativului nesatisfăcător.
Atenție! Proiectul de lege a fost retras de inițiatori, astfel că NU poate fi dezbătut, adoptat și aplicat. Acesta și-a terminat traseul legislativ.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic & Conformitate,
Resurse Umane (HR),
Managementul Riscului & Control Intern,
Managementul Calității (QA/QC)
Articolul face referire la următoarele acte normative
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr 57 / 2019
Citește mai mult despre
functionar public,
functionari publici,
functionari publici de conducere,
inalti functionari publici,
evaluare functionari publici,
evaluare profesionala,
criterii de evaluare,
bugetari
Principalele surse de informare folosite
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)