ACCES GRATUIT
ICCJ: Cum se face calculul indemnizației de concediu pentru bugetarii transferați
Printr-o decizie dată în martie și publicată luni în Monitorul Oficial, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit că, în interpretarea unor prevederi ale legislației privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, calculul indemnizației de concediu cuvenite salariatului transferat trebuie făcut prin raportare la salariul avut la unitatea la care acesta s-a transferat, corespunzător lunilor în care se află în concediu de odihnă.
Articolul continuă mai jos
“În interpretarea și aplicarea prevederilor art. 7 alin. (1) și (2) și ale art. 14 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă și alte concedii ale salariaților din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, indemnizația de concediu cuvenită salariatului transferat se calculează prin raportare la salariul avut la unitatea la care s-a transferat, corespunzător lunilor calendaristice în care se efectuează zilele de concediu de odihnă”, scrie, mai exact, în
Decizia ICCJ nr. 101/2025, publicată luni în Monitorul Oficial.
La articolul 7,
HG 250/1992 stabilește că, pe durata concediului de odihnă, salariații au dreptul la o indemnizatie calculată în raport cu numărul de zile de concediu înmulțite cu media zilnică a salariului de bază, sporului de vechime și, după caz, indemnizației pentru funcția de conducere, luate împreună, corespunzătoare fiecărei luni calendaristice în care se efectuează zilele de concediu de odihnă și că media zilnică a veniturilor amintite se stabilește în raport cu numărul zilelor lucrătoare din fiecare lună în care se efectuează zilele de concediu.
Totodată,
„concediul de odihnă neacordat salariaților transferați, de către unitatea de la care s-a efectuat transferarea, se va acorda acestora de unitatea la care au fost transferați. Indemnizația de concediu va fi suportată de către cele doua unități, proporțional cu timpul lucrat la fiecare dintre acestea în cursul anului calendaristic respectiv; în același mod se va proceda și în cazul în care concediul de odihnă a fost efectuat înainte de transferare”, după cum este prevăzut în același act normativ.
Un prim aspect avut în vedere de Înalta Curte la emiterea deciziei vizează identificarea categoriei de salariați vizate în acest cadru, din prezentarea efectuată de instanța de trimitere rezultând că litigiul are în vedere categoria funcționarilor publici.
„Un al doilea aspect ce se impune a fi clarificat este acela al impactului pe care îl determină transferul asupra raportului de muncă al salariatului. Doctrina de specialitate a caracterizat transferul ca fiind o modalitate de modificare a raportului de serviciu”, potrivit ICCJ.
În fine, un ultim aspect ce trebuia clarificat viza caracterul activ al HG nr. 250/1992 în contextul legislativ adoptat ulterior intrării în vigoare a acestui act normativ.
Decizia ICCJ este obligatorie de la data publicării în Monitorul Oficial al României, respectiv din
30 iunie 2025.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (0)