Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat în data de 25 iunie 2025 un nou Cod de reglementare a conținutului audiovizual care interzice, printre altele, publicitatea efectuată de farmacii la promoțiile aferente suplimentelor alimentare: „Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”. CNA pare să acționeze contrar scopului protejării publicului, liberei concurențe și recomandărilor Consiliului Concurenței, deși a furnizat acestuia informații în cadrul studiului privind piețele medicamentelor OTC (over-the-counter - medicamente fără prescripție medicală) și suplimentelor alimentare și chiar a fost supusă în trecut unei investigații a autorității de concurență. Citește articolul
Toate acțiunile de promovare a jocurilor de noroc vor trebui să respecte reguli mult restrictive decât există în prezent, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea senatorilor. Astfel, printre altele, publicitatea stradală mare pentru jocurile de noroc va fi interzisă, iar televiziunile nu vor mai putea face reclamă acestora decât noaptea. Citește articolul
Cadrul legal pentru amplasarea mijloacelor publicitare în localități a fost modificat astăzi, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Astfel, operatorii economici își pot face mai ușor reclamă prin bannere sau panouri publicitare, în contextul în care, spre exemplu, trebuie respectată o distanță mai mică decât până acum față de imobile sau terenuri, fiind permisă, în anumite condiții, și amplasarea mijloacelor publicitare pe stâlpii de iluminat. În plus, sancțiunile prevăzute pentru nerespectarea prevederilor legale au fost, la rândul lor, modificate. În majoritatea cazurilor, acestea sunt mai mici de-acum. Citește articolul