Printre obligațiile angajatorilor pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM) se numără cea a ținerii unei evidențe a accidentelor de muncă, potrivit legislației în vigoare. Mai precis, este vorba de trei registre diferite. Citește articolul
Accidentul de circulație este un alt tip de accident de muncă de care ar trebui să știe angajatorii, mai ales dacă acordă salariaților mașini de serviciu. Potrivit legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), accidentul de circulație este cel produs în timpul circulației pe drumurile publice sau cel generat de traficul rutier, dacă salariatul implicat își îndeplinea sarcinile de muncă. Citește articolul
Un tip de accident de muncă poate mai puțin cunoscut este accidentul de traseu. Mai exact, este vorba de accidentul petrecut pe drumul obișnuit pe care-l face un salariat ca să ajungă zilnic de acasă la serviciu și invers, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Citește articolul
Accidentul de muncă este, în esență, orice eveniment produs în timpul lucrului care duce la o vătămare sau la o intoxicație. Acestea pot avea ca urmări incapacitatea temporară de muncă, schilodirea sau chiar moartea, iar angajatorii sunt obligați să țină o evidență cu ele și să le raporteze autorităților. Citește articolul
Instruirea salariaților în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), ce este obligatorie pentru companii, are trei mari etape, așa cum se arată în legislația în vigoare. După instruirea introductiv-generală și instruirea la locul de muncă, etapa a treia este instruirea periodică. Citește articolul
Companiile sunt obligate să-și instruiască salariații, în mod adecvat, în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM), prevede legislația în vigoare. Instruirea se face nu doar la angajare, ci și pe parcursul derulării relației de muncă, iar aceasta trebuie făcută pe banii firmei și în timpul orelor de lucru. Citește articolul
După ce evaluează riscurile profesionale de la serviciu, companiile sunt obligate să întocmească un plan de prevenire și protecție, conform legislației în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). În esență, acesta include măsurile ce trebuie luate de angajator pentru a reduce riscurile de accidentare și de boli profesionale la care sunt expuși salariații. Citește articolul
Prevenirea este o activitate obligatorie și esențială pentru o companie, scopul fiind ca salariații acesteia să lucreze într-un mediu cât mai ferit de riscul de accidentare sau de riscul de a căpăta boli profesionale. Conform legislației în vigoare, angajatorii au mai multe obligații pe partea de prevenire a riscurilor profesionale. Citește articolul
Una dintre cele mai importante obligații pe care le au companiile în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) este evaluarea riscurilor, deoarece în funcție de asta se decide ce măsuri trebuie luate pentru protejarea salariaților. Însă cum se face o evaluare a riscurilor? Mai jos sintetizăm cei opt pași ce trebuie parcurși, conform unui ghid oficial al Inspecției Muncii. Citește articolul
Pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), firmele sunt obligate să evalueze riscurile la care pot fi expuși salariații, prevede legislația în vigoare. Totodată, companiile mai trebuie să țină o evidență a accidentelor de muncă. Citește articolul