Salariatul care se ocupă de activitățile de prevenire și protecție ce țin de securitatea și sănătatea în muncă (SSM) este desemnat prin decizie scrisă a angajatorului, conform legislației în vigoare. Totuși, nu orice persoană poate fi responsabil cu SSM. Citește articolul
Activitățile de prevenire și de protecție pentru asigurarea securității și sănătății în muncă (SSM) sunt desfășurate în funcție de numărul de salariați al firmei. Astfel, dacă este vorba de o companie mai mică, de exemplu, chiar angajatorul este cel care poate să preia aceste responsabilități, însă în cazul unei companii mari este nevoie de desemnarea cel puțin a unui salariat ca responsabil cu SSM. Citește articolul
Companiile trebuie să desemneze unul sau mai mulți lucrători care să se ocupe de protecție și de prevenire, conform legislației din domeniul securității și sănătății în muncă (SSM). Dacă angajatorul nu are un lucrător competent să fie responsabil cu SSM, acesta trebuie să apeleze la servicii externe. Lipsa responsabilului cu SSM poate aduce angajatorului o amendă de până la 7.000 de lei. Citește articolul
Chiar dacă salariații au propriile obligații de respectat pe partea de securitate și sănătate în muncă (SSM), legislația în vigoare stabilește că angajatorul este cel responsabil pentru ce se întâmplă efectiv la locul de muncă. Citește articolul
Angajatorii sunt obligați, potrivit legii, să asigure securitatea și sănătatea în muncă (SSM) a tuturor salariaților pe care îi au, în conformitate cu legislația în vigoare în acest domeniu. Printre altele, companiile trebuie să-și informeze și să-și instruiască angajații, dar și să ia măsuri pentru a preveni riscurile de accidentare. Citește articolul
Luna trecută, redacția noastră a început o campanie de informare legată de stresul la locul de muncă. Dacă întâi am prezentat cauzele interne și externe ale stresului, astăzi am ajuns la prezentarea efectelor pe care le poate avea acesta asupra salariaților și asupra companiei. În esență, stresul la serviciu nu aduce nimic bun: angajații au performanțe scăzute, iar angajatorul are pierderi financiare. Citește articolul
După ce săptămâna trecută am scris despre cauzele interne ale stresului la serviciu, astăzi continuăm cu cauzele externe ale acestuia, așa cum sunt ele prezentate de Agenția Europeană pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Stresul este una dintre problemele grave de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu, iar acesta poate avea efecte negative atât pentru angajați, cât și pentru angajatori. Citește articolul
Stresul este una dintre problemele grave de sănătate cu care se pot confrunta salariații la serviciu, conform unui ghid al Agenției Europene pentru Securitate și Sănătate în Muncă (AESSM). Stresul poate avea efecte nefaste nu doar asupra angajaților, ci și asupra activității companiilor. Din acest motiv, redacția noastră desfășoară zilele astea o campanie informativă legată de combaterea stresului la locul de muncă, ce poate fi utilă oricărui angajator. Înainte de toate, trebuie identificate cauzele interne și externe ale stresului. Citește articolul
Securitatea și sănătatea în muncă (SSM) reprezintă o obligație juridică și socială pentru angajatori, cu ajutorul căreia se pot preveni accidentele de muncă și îmbolnăvirile profesionale. La modul concret, performanțele slabe în materie de SSM pot afecta negativ o afacere. Iată cum puteți evita riscurile, cum ar fi răspunderea penală în cazul unui accident de muncă sau plata unor amenzi. Citește articolul
Angajatorii sunt obligati sa respecte normele legale privind securitatea si sanatatea in munca (SSM), dupa cum stabileste legislatia in vigoare. Cei care nu se conformeaza sunt pasibili de amenzi de maximum 10.000 lei. In contextul in care astazi este Ziua Internationala a Securitatii si Sanatatii in Munca, AvocatNet.ro va prezinta principalele fapte care reprezinta incalcari ale legislatiei privind SSM si amenzile corespunzatoare. Citește articolul