Începutul acestui an a adus mai multe schimbări în domeniul furnizării de curent electric, gaze naturale sau al serviciilor de canalizare. Printre altele, au fost modificate regulile branșării gratuite la electricitate și gaze naturale pentru clienții casnici, s-a stabilit că regularizarea consumului trebuie făcută la cel mult trei luni, iar cei ce riscă debranșarea de la curent trebuie să primească alternative înainte de sistarea serviciilor. Citește articolul
Clienților persoane fizice sau juridice li se poate impune de-acum plata unei taxe de reziliere atunci când renunță în avans la contractele de energie electrică încheiate pe o durată determinată și cu prețuri fixe. Măsura a fost introdusă printr-un act normativ oficializat recent, fiind vorba, mai precis, de un comision de încetare a contractului, care poate fi impus numai în anumite condiții. Citește articolul
Solicitarea unei taxe de reziliere, atunci când clienții doresc încetarea contractului de telefonie mobilă, este considerată, potrivit legislației în vigoare, abuzivă. Însă, în anumite situații, această solicitarea a operatorilor de telefonie mobilă este considerată justificată. Citește articolul
Practica operatorilor de telefonie mobilă de a cere o taxă de reziliere, atunci când clienţii vor încetarea serviciilor înainte de expirarea duratei minime contractuale, este considerată abuzivă, potrivit legislaţiei în vigoare. Totuşi, în anumite situaţii, solicitarea unei taxe de reziliere poate fi considerată justă. Citește articolul
Pentru a evita taxările suplimentare şi abuzurile, dar şi pentru a-şi simplifica viaţa de zi cu zi, cetăţenii care folosesc serviciile de telefonie mobilă disponibile în România trebuie să ţină cont de mai multe aspecte importante. Astfel, în sinteza de faţă am inclus, printre altele, informaţii despre taxa de reziliere, suprataxarea apelurilor şi SMS-urilor, prelungirea automată a abonamentelor, roaming, facilităţile mobile de plată şi comunicările comerciale prin telefon. Citește articolul
Legea privind eliminarea taxelor de reziliere a contractelor cu operatorii de telefonie, internet sau cablu se aplica si contractelor in vigoare la 20 iulie. Astfel, avand in vedere ca unele companii refuza sa se supuna noilor prevederi, clientii pot reclama la ANPC astfel de practici, putand cere chiar si despagubiri in instanta. Citește articolul
Legea nr. 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 497 din 19 iulie 2010. Citește articolul
Operatorii de cablu, telefonie sau internet nu vor mai putea pretinde consumatorilor taxe de reziliere a contractelor, potrivit Legii nr. 161/2010. Astfel, puteti da in judecata si chiar cere despagubiri in instanta, in cazul in care comerciantii stipuleaza astfel de clauze in contract. Citește articolul