Contabilii, consultanții fiscali, auditorii financiari și evaluatorii autorizați fac parte dintre specialiștii care pot identifica, în funcție de anumite indicii, care dintre clienții lor prezintă un risc ridicat de spălare a banilor, potrivit unui ghid publicat recent de către Oficiul Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor (ONPCSB). Aceștia sunt, potrivit legii, entități raportoare și sunt obligați să raporteze anumite tranzacții către ONPCSB, în funcție de situația pe care o întâlnesc în practică. Citește articolul
Noi cotizații anuale fixe pe care auditorii financiari le datorează în primul an de la momentul redobândirii calității de membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), condiții schimbate de redobândire a calității de membru și alte aspecte care intervin în cazul decesului unui membru au fost introduse în legislație prin două hotărâri ale CAFR publicate luni în Monitorul Oficial. Citește articolul
Odată cu începerea înscrierilor pentru granturile acordate firmelor care activează în sectorul HoReCa și ținând cont de blocarea adresei de e-mail a Direcției Generale Ajutor de Stat (DGAS) în urma numărului mare de solicitări primite, datele contabilului sau ale auditorului care a întocmit rapoartele necesare înscrierii vor fi preluate telefonic și validate, ulterior, de către corpul experților de care aceștia aparțin, adică de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) sau, după caz, de către Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR), potrivit unui anunț publicat astăzi de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul
În procedura de înscriere pentru granturile HoReCa trebuie, pe lângă încărcarea rapoartelor cerute și pe care-și pun semnătura, să fie indicați expres auditorii și experții contabili responsabili. Asta înseamnă că o verificare prealabilă a statutului de activ/inactiv profesional înainte ar fi utilă. Citește articolul
Pentru a putea cere granturile destinate domeniului HoReCa, companiile au nevoie de un raport prin care un expert contabil sau un auditor financiar să certifice datele financiare din care reies pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. În acest sens, câte un model al acelui raport a fost publicat recent de Corpul Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) și de Camera Auditorilor Financiari din România (CAFR). În funcție de acel raport se stabilește exact ce ajutor primește fiecare solicitant. Citește articolul
Firmele și operatorii economici din sectorul HoReCa vor trebui să completeze, în scopul accesării granturilor oferite de Guvern, care să le acopere, parțial, pierderile suferite în 2020, din cauza pandemiei, atât un raport de expertiză contabilă ori un raport de audit, în funcție de situație, cât și un raport sinteză, ca anexă la raportul inițial. Ambele vor trebui certificate de un expert contabil sau un auditor financiar. Vă prezentăm, concret, toate aspectele importante, disponibile la acest moment, legate de documentele menționate, esențiale în cadrul procedurii de implementare a schemei de ajutor de stat pentru HoReCa. Citește articolul
Contabilii trebuie să își adapteze munca de zi cu zi pentru a rămâne esențiali, în următorii zece ani, pentru companiile la care lucrează, scrie într-un articol recent al Federației Internaționale a Contabililor (IFAC). Practic, reprezentanții federației au identificat, în baza experiențelor anterioare și a interacțiunilor cu clienții, câteva roluri financiare și contabile la care trebuie să se adapteze fiscaliștii în viitorul apropiat. Citește articolul
Din 25 iunie 2018 a intrat în vigoare Directiva 2018/882, care obligă intermediarii (categorie în care intră, practic, oricine) să raporteze orice aranjament de optimizare fiscală transfrontalieră care ar putea fi catalogat ca fiind agresiv. Concret, începând din anul 2020, intermediarii, precum consultanții fiscali, auditorii financiari, contabilii sau avocații, vor trebui să raporteze optimizările prin care se evită taxele și impozitele, în vederea eliminării acestora din practică. Citește articolul
Formarea profesională continuă a auditorilor financiari se face potrivit unor reguli noi, începând de vineri, conform unui act normativ apărut în Monitorul Oficial. Noutățile vizează numărul de ore de pregătire profesională pe care îl vor urma auditorii, tipul de subiecte a căror aprofundare constituie formare profesională, autorizarea lectorilor, precum și stabilirea modalităților de formare profesională structurată, respectiv nestructurată. Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activității de Audit Statutar (ASPAAS) a preluat o parte din atribuțiile Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), astfel că a început recent să emită noi reglementări pentru auditorii financiari. Citește articolul
Testul privind accesul la stagiu pentru auditori financiari se va desfăşura conform unui document emis de Autoritatea pentru Supravegherea Publică a Activităţii de Audit Statutar (ASPAAS), apărut recent în Monitorul Oficial. De asemenea, acest document reglementează şi condiţiile pe care cei interesaţi trebuie să le îndeplinească pentru a deveni stagiari în activitatea de audit. Citește articolul