avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1376 soluții astăzi
Acasă Act normativ: HOTĂRÂRE nr 479 / 2003

Act normativ: HOTĂRÂRE nr 479 / 2003

ACCES PREMIUM

Șase întrebări și răspunsuri de la specialiști și ANAF legate de conectarea caselor de marcat și eliminarea unor declarații

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
27 Aprilie 2021 | 5591 | Timp de citire: 5 min.

Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Vrei să intri cu firma în domeniul comerțului online? Ce implicații fiscale sunt

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Aprilie 2020 | 1853 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an

Controale ANAF 2020: Ce fel de firme pot fi verificate anul acesta și în ce perioade

avocatnet.ro în Aspecte juridice
16 Ianuarie 2020 | 15176 | Timp de citire: 4 min.

Autoritățile fiscale pot desfășura mai multe tipuri de controale la companii, conform legislației în vigoare. Cele mai cunoscute dintre acestea sunt inspecția fiscală și controlul inopinat. Deoarece noul an abia a început, redacția noastră a întocmit niște estimări orientative cu privire la verificările ce ar putea fi făcute în 2020 de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Ce e de făcut la schimbarea unui punct de lucru și alte lămuriri de la ANAF

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
16 August 2019 | 3233 | Timp de citire: 6 min.

Cu ocazia celei mai recente sesiuni de întrebări și răspunsuri ținută de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost oferite câteva lămuriri în privința folosirii aparatelor de marcat cu jurnal electronic, în special în privința măsurilor de luat atunci când se schimbă un punct de lucru al firmei. Au fost discutate și aspecte ce țin de activitatea sezonieră sau înstrăinarea caselor de marcat la încetarea activității. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț și servicii: Firmele vor putea cere finanțare numai pentru bunurile noi

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2019 | 2957 | Timp de citire: 2 min.

Companiile vor putea cere bani nerambursabili, prin intermediul programului de comerț și servicii, numai pentru achiziția de bunuri noi, reiese din proiectul procedurii pentru implementarea schemei de finanțare. Cu alte cuvinte, firmele nu vor putea cere bani pentru bunuri la mâna a doua și nici pentru bunuri luate prin leasing. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder MFP: De-acum, firmele care nu și-au comandat case de marcat noi sunt amendate și li se suspendă activitatea

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Mai 2019 | 2 | 7266 | Timp de citire: 2 min.

Începând din luna mai 2019, inspectorii Fiscului amendează și suspendă activitatea companiilor care la momentul controlului nici măcar nu și-au comandat case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). La mijlocul lunii martie 2019, Fiscul a început controale agresive la firme, după ce a observat că acestea și-au cam pierdut interesul pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Câteva aspecte explicate de ANAF firmelor

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
7 Martie 2019 | 4986 | Timp de citire: 4 min.

Obligația de a trece la noile aparate de marcat, cele cu jurnal electronic, a fost introdusă practic în legislația noastră anul trecut, dar pune în continuare semne de întrebare printre contribuabili și contabilii lor. De curând, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a mai oferit câteva lămuriri privind utilizarea acestor aparate, dintre am selectat azi cele mai importante. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Și comercianții ambulanți sunt obligați să aibă casă de marcat

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
19 Februarie 2019 | 2929 | Timp de citire: 3 min.

Chiar dacă nu își desfășoară activitatea comercială la un sediu fix, comercianții nu scapă de obligația de a avea o casă electronică de marcat. Orice vânzare făcută direct către populație, indiferent că are loc în cadrul unui târg, a unei expoziții sau pur și simplu pe stradă, dintr-o rulotă ori din spatele unui stand, trebuie să fie înregistrată pe o casă de marcat electronică, fiscalizată. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Declarația A4200: Cum o poți trimite automat la Fisc pentru mai multe case de marcat în același timp (P)

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Februarie 2019 | 2742 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Mihaela Iuliana Zabet, Chief Accountant la Sensiblu, povestește despre soluția automată pe care lanțul de farmacii, care operează cu peste 200 de case de marcat, a adoptat-o pentru a se achita de această obligație. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Ce caracteristici tehnice trebuie să bifeze obligatoriu casa ta de marcat, ca să nu te amendeze Fiscul

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Ianuarie 2019 | 3015 | Timp de citire: 3 min.

Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul