Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
Autoritățile fiscale pot desfășura mai multe tipuri de controale la companii, conform legislației în vigoare. Cele mai cunoscute dintre acestea sunt inspecția fiscală și controlul inopinat. Deoarece noul an abia a început, redacția noastră a întocmit niște estimări orientative cu privire la verificările ce ar putea fi făcute în 2020 de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Cu ocazia celei mai recente sesiuni de întrebări și răspunsuri ținută de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost oferite câteva lămuriri în privința folosirii aparatelor de marcat cu jurnal electronic, în special în privința măsurilor de luat atunci când se schimbă un punct de lucru al firmei. Au fost discutate și aspecte ce țin de activitatea sezonieră sau înstrăinarea caselor de marcat la încetarea activității. Citește articolul
Companiile vor putea cere bani nerambursabili, prin intermediul programului de comerț și servicii, numai pentru achiziția de bunuri noi, reiese din proiectul procedurii pentru implementarea schemei de finanțare. Cu alte cuvinte, firmele nu vor putea cere bani pentru bunuri la mâna a doua și nici pentru bunuri luate prin leasing. Citește articolul
Începând din luna mai 2019, inspectorii Fiscului amendează și suspendă activitatea companiilor care la momentul controlului nici măcar nu și-au comandat case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). La mijlocul lunii martie 2019, Fiscul a început controale agresive la firme, după ce a observat că acestea și-au cam pierdut interesul pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit. Citește articolul
Obligația de a trece la noile aparate de marcat, cele cu jurnal electronic, a fost introdusă practic în legislația noastră anul trecut, dar pune în continuare semne de întrebare printre contribuabili și contabilii lor. De curând, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a mai oferit câteva lămuriri privind utilizarea acestor aparate, dintre am selectat azi cele mai importante. Citește articolul
Chiar dacă nu își desfășoară activitatea comercială la un sediu fix, comercianții nu scapă de obligația de a avea o casă electronică de marcat. Orice vânzare făcută direct către populație, indiferent că are loc în cadrul unui târg, a unei expoziții sau pur și simplu pe stradă, dintr-o rulotă ori din spatele unui stand, trebuie să fie înregistrată pe o casă de marcat electronică, fiscalizată. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Mihaela Iuliana Zabet, Chief Accountant la Sensiblu, povestește despre soluția automată pe care lanțul de farmacii, care operează cu peste 200 de case de marcat, a adoptat-o pentru a se achita de această obligație. Citește articolul
Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul