Odată cu creșterea valorii nominale a unui tichet de masă de la 1 iulie la 30 de lei, prin același act normativ, legiuitorul a mai permis și suplimentarea valorii tichetelor aferente lunii iunie cu diferența până la noua valoare. Un exemplu pentru a înțelege mai bine acordarea acestei diferențe (opțională, desigur), în materialul de azi: Citește articolul
Deși au trecut abia șase luni de când s-a stabilit că tichetele cadou se pot acorda exclusiv salariaților proprii, nu și terților, autoritățile deja introduc, printr-o lege nouă, o excepție de la regulă. Este vorba de sindicate, care pot acorda tichete cadou membrilor chiar dacă aceștia nu sunt salariați proprii, însă tratamentul lor fiscal este incert. Citește articolul
Valoarea maximă a tichetului de masă crește la 30 lei, începând cu 1 iulie, față de cei 20,17 lei din prezent, după ce legea care aduce modificarea a fost oficializată miercuri. Asta înseamnă că, dacă vor și își permit, firmele pot crește valoarea tichetelor acordate salariaților începând cu următoarea lună. Dacă aleg să o facă, angajatorii vor putea să dea salariaților în luna iulie, în plus față de cuantumul aferente zilelor lucrate în iunie, diferența dintre valoarea actuală și cea de 30 lei, după cum se menționează în lege. Citește articolul
Tichetul de masă va avea, începând cu 1 iulie 2022, o valoare maximă de 30 lei, față de 20,17 lei, cât este acum. Totodată, voucherele de vacanță acordate bugetarilor vor putea fi folosite și pentru acoperirea cheltuielilor cu taberele școlare la care se duc copiii acestora. Ambele măsuri sunt prinse într-o lege oficializată azi. Citește articolul
În contextul în care Senatul a adoptat recent un proiect prin care regulile obligației de a accepta plăți cu cardul bancar de către comercianții de produse și prestatorii de servicii vor fi modificate în sensul că obligația de a accepta plata cu cardul se va aplica în funcție de încasări, nu în funcție de cifra de afaceri (cum se întâmplă în prezent), referirea la încasări va elimina, în primul rând, potrivit specialiștilor, problema multiplelor definiții pe care legea le dă cifrei de afaceri. Astfel, în timp ce indicatorul cifră de afaceri reflectă doar un potențial de încasări, încasările efective sunt mult mai ușor de calculat și mai rapid de identificat. De asemenea, vor fi luate în calcul, la stabilirea obligației de a avea POS, atât încasările cu numerar, cât și cele prin virament bancar, depășirea plafonului va trebui verificată trimestrial de către firme, iar impactul asupra companiilor înregistrate în scopuri de TVA ar putea fi unul negativ. Citește articolul