Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Numărul de comenzi lansate prin aplicații mobile sau pagini de internet a crescut vertiginos în ultimii câțiva ani, fie că vorbim despre livrarea unor produse, a mesei de prânz la birou sau o cursă cu transportul urban de tip ride sharing. Activitatea prestată prin platformele digitale ridică o serie de întrebări de natură juridică, pe măsură ce se încearcă adaptarea cadrului legislativ existent pentru a acoperi și această realitate de dată recentă. Printre ele, o temă des discutată în ultima perioadă se referă la statutul celor care prestează serviciile pe care le contractăm atunci când dăm click pe butonul "comandă aici". Sunt aceștia salariați sau persoane care desfășoară activități independente, conform legislației din România? Citește articolul
Procedura prin care se acordă avizul tehnic ce permite aplicațiilor de ridesharing să funcționeze legal în România a fost înlocuită luni printr-o decizie a Autorității pentru Digitalizarea României (ADR). Schimbarea vine în contextul în care ADR a preluat emiterea avizelor tehnice pentru transport alternativ de la fostul Minister al Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI). Iar procedura nouă conține doar două modificări notabile față de cea veche. Citește articolul
Principalele aplicații de ridesharing care activează în țara noastră, respectiv Uber, Bolt, Free Now (fosta Clever), BlackCab și Yango, sunt deja autorizate, în condițiile în care termenul legal pentru asta este mâine. În același timp, șoferii care colaborează cu aceste platforme ar trebui să știe că termenul de autorizare îi vizează și pe ei, iar, de duminică, dacă fac transport alternativ fără să aibă o autorizație în acest sens, riscă amenzi consistente. Citește articolul
Recent, Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI) a publicat lista aplicațiilor de ridesharing avizate tehnic. Astfel, Yango se alătură celorlalte patru aplicații de transport care dețineau deja astfel de documente. Pentru că la finalul anului trecut, reglementările s-au modificat, ocazie cu care avizul de funcționare pentru aplicațiile de ridesharing și-a dubat valabilitatea, Yango a obținut autorizarea pe 2 ani, spre deosebire de Uber și Bolt, spre exemplu, care au primit aviz valabil un singur an, autorizarea lor făcându-se pe regulile dinainte de modificare. Citește articolul
Chiar dacă transportul alternativ de persoane (realizat de companii precum Uber sau Yango) a fost reglementat în mai multe rânduri pe parcursul anului 2019, încă există o serie de aspecte care trebuie lămurite, în special din punct de vedere fiscal. Este vorba mai ales despre modul în care ar trebui să fie încheiate contractele cu transportatorii ori pasagerii sau cum vor fi înregistrate operațiunile de intermediere. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru aplicațiile de ridesharing, dar și aplicațiile în sine, vor avea mai mult timp pentru a intra în legalitate. Concret, dacă termenul-limită inițial era 1 noiembrie 2019, acesta va fi mutat pe 1 februarie 2020, conform unui act care va intra în vigoare duminică. Citește articolul
Având în vedere că acum șoferii de ridesharing fără autorizație pot fi sancționați legal, este important pentru cei amendați, dar și pentru cei pe care îi sperie riscul unei amenzi să știe cum pot să conteste sancțiunile. Câteva sfaturi de la specialiști: Citește articolul
Bucureștiul a intrat în criză de șoferi profesioniști. Unele firme de taxi sunt nevoite să-și abandoneze mașinile, pentru că nu mai are cine să le conducă. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul