Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Noile reguli privind practicile înșelătoare ale comercianților includ, din 28 mai, referiri exprese la recenziile folosite de aceștia pentru a atrage noii clienți. În câteva cuvinte, comercianților li se va cere o delimitare clară a recenziilor provenite de la oameni care au cumpărat sau au folosit în mod efectiv un produs și restul, fiind interzise promovările pe spatele unor recenzii care, de fapt, nu pot fi dovedite. Citește articolul
Legislația de protecția consumatorului urmează să fie modificată, la final de mai, urmând să fie incluse referiri la piețele online și la obligațiile de informare pe care le vor avea administratorii acestor piețe în raport cu consumatorii - spre exemplu, să le spună, dinainte ca ei să contracteze ceva, de ce anumite oferte le-au apărut mai sus în ierarhie înaintea altora. Totodată, terții care își vând produsele pe aceste piețe online vor trebui să dea declarații față de cei care dețin piețele online prin care să sublinieze dacă sunt sau nu profesioniști. Citește articolul
Fapte precum prezentarea de recenzii false ori pe care comerciantul nu a depus niciun efort să le verifice înainte de a le folosi, lipsa de transparență cu privire la prioritizarea anumitor bunuri sau servicii în căutările internauților de pe platformele online și folosirea chiar a unor intermediari pentru a prezenta recenzii false ori neverificate vor fi amendate în curând prin Legea practicilor comerciale incorecte, ca urmare a unei ordonanțe recent publicate în Monitor. Citește articolul
Pentru a transpune, cu câteva luni întârziere, o directivă europeană, Guvernul a adoptat recent o ordonanță ce va modifica trei acte normative importante în materia protecției consumatorilor. Noua ordonanță, publicată vineri în Monitor și care se va aplica de la final de mai, va aduce amenzi mai mari pentru inserarea clauzelor abuzive în contracte, amenzi pentru comercianții ce se folosesc de recenzii false ori neverificate, precum și remedii pentru consumatori. Citește articolul
În ultima perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a primit mai multe solicitări din partea unor consumatori români care au întâmpinat probleme atunci când au folosit unele site-uri deținute de comercianți cu sediul în alte state Uniunii Europene (UE), speciale pentru crearea de CV-uri sau pentru generarea unui cod QR. Citește articolul
Un Ghid de bune practici dedicat celor care operează, sau care doresc să își înființeze platforme de comerț electronic a fost publicat recent de Asociatia Română a Magazinelor Online (ARMO). În mare, ghidul conține recomandări pentru o relație de afaceri echitabilă și transparentă între furnizorii de servicii de intermediere online și utilizatorii acestora. Citește articolul