Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a pronunțat vineri o hotărâre importantă în cauza C-21/23, care aduce clarificări semnificative privind interpretarea și aplicarea GDPR în contextul comerțului online cu medicamente și al concurenței neloiale. Curtea a concluzionat că reglementările naționale care permit acțiuni legale din partea concurenților împotriva încălcărilor RGPD contribuie la protecția drepturilor consumatorilor și la prevenirea unor posibile abuzuri. Aceste măsuri nu doar că protejează informațiile personale ale clienților, dar și ajută la menținerea unui mediu de concurență echitabil în sectorul farmaceutic. Citește articolul
Fișele de control pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le-a făcut publice pe pagina de internet a instituției pot fi folosite ca ghid de către comercianți, ele indicând nu numai direcțiile de control ale inspectorilor, ci și bornele de bune practici pe care firmele ar trebui să le atingă pentru a nu intra sub incidența sancțiunilor drastice pe care ANPC le poate aplica. Astăzi, despre modul în care se desfășoară controalele adresate comercianților de autovehicule. Inducerea în eroare a unui client îl poate costa pe comerciant de câteva ori mai mult decât valoarea mașinii vândute. Citește articolul
Dacă o formulare de pe site-ul comerciantului stabilește că acesta practică cel mai bun preț, are cel mai bun produs sau serviciu de acel gen sau în comparație cu concurența, fără să poată dovedi acea afirmație celor interesați sau organelor de control, comerciantul riscă amenzi care ajung până la 60.000 de lei. Controlul poate să vină chiar de la Finanțe. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Atragerea și fidelizarea clienților implică din partea comercianților strategii și campanii prin care oferă discounturi, adoptă operațiuni de tip cash-back sau de „puncte bonus” în tot felul de aplicații create și lansate cu diverse ocazii. Foarte populare sunt și campaniile prin care se oferă premii la cumpărături de peste anumite praguri valorice. Obiectivul principal este acela de creștere a vânzărilor și fidelizare a clienților. Citește articolul
Experiențele anterioare cu perioadele marilor reduceri le lasă consumatorilor, adesea, un gust amar. Comercianții nu se aliniază prevederilor legislației de protecție a consumatorului, iar fenomenul ajunge să fie atât de răspândit în aceste perioade că e foarte greu de urmărit și sancționat. În spațiul public se vorbește deseori de sancțiunile prea mici pe care le aplică inspectorii, dar sunt acestea realmente atât de mici, în toate cazurile? Dacă ne uităm în diversele acte normative privind obligațiile comercianților, vom vedea că nu. Din toamna aceasta, avem un element de noutate în sistemul sancționator - cazierul comercial. În funcție de implementarea sa, am putea observa, pe termen mediu și lung, o îmbunătățire a respectării legii. Cât despre regimul sancționator, ar mai fi o corecție pe care legiuitorul ar putea să o facă și care ar aduce sancțiunile suferite de comercianți la un nivel superior. Citește articolul
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de informații inexacte privind prețurile unor produse de bază, precum uleiul de floarea-soarelui. Citește articolul
Consumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele şase luni şi intenţionează să-şi reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraş, arată un sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC. Citește articolul
Similar cu drepturile pe care le are consumatorul în virtutea garanției, în cazul practicilor înșelătoare sau abuzive ale comercianților vor putea fi cerute repararea, înlocuirea și reducerea prețului produsului ori serviciului cumpărat ca urmare a acelor practici, potrivit unei ordonanțe ce se va aplica din 28 mai 2022. Citește articolul