Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Act normativ: LEGE nr 455/2001

ACCES PREMIUM
Webinar avocatnet.ro

Webinar avocatnet.ro: Telemunca și munca la domiciliu. Probleme și soluții juridice explicate pe înțelesul tuturor

avocatnet.ro în 2 Iulie 2020 | 1160 | Timp de citire: 36 min.

Webinarul a abordat telemunca și munca la domiciliu, din perspectiva diferențelor între cele două tipuri de muncă, precum și din perspectiva obligațiilor birocratice pe care angajatorii trebuie să le îndeplinească, în cazul în care lucrează cu salariați ce muncesc în afara sediului. Important!, de la momentul apariției acestui webinar, au fost publicate o serie de modificari la reglementarea activității de telemuncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comunicarea prin e-mail-uri de yahoo cu ONRC se face cu dificultate. Ce ne recomandă autoritatea să facem pentru a primi mesajele ei

Dragoș Niculescu în Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Iunie 2020 | 1701 | Timp de citire: 2 min.

Din cauza unor probleme tehnice, mesajele transmise prin intermediul poștei electronice către și de către Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) se transmit cu dificultate în această perioadă, informează autoritatea. Totodată, ONRC face și recomandări menite să permită primirea de mesaje de la instituție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Clarificare ONRC: Contabilii pot cere înregistrarea documentelor firmelor doar în baza unei procuri simple pe toată perioada de alertă

Dragoș Niculescu în Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Iunie 2020 | 4338 | Timp de citire: 2 min.

După ce, cu doar câteva luni în urmă, Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) transmitea, la solicitarea redacției noastre, că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale, acum ne confirmă că, pe toată durata stării de alertă, contabilii pot transmite cereri de înregistrare în registrul comerțului și actele aferente doar în baza împuternicirilor simple, nu notariale. Totodată, ONRC ne-a transmis și faptul că are intenția de a permanentiza aplicarea acestei măsuri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum alegi tipul de semnătură electronică de care ai nevoie și ce criterii ar trebui să iei în calcul? Iată un ghid care te poate ajuta să iei o decizie

avocatnet.ro în 4 Iunie 2020 | 2911 | Timp de citire: 2 min.

certSIGN, unul dintre furnizorii de semnături electronice autorizați din România, a lansat un ghid cu informații privitoare la folosirea semnăturii electronice - primul de acest fel de la noi. Din ghid, cei interesați pot afla mai multe despre tipurile de semnături și care sunt diferențele dintre acestea, care e valoarea documentelor astfel semnate, cum se folosește semnătura electronică și care sunt modalitățile de verificare. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Vrei să intri cu firma în domeniul comerțului online? Ce implicații fiscale sunt

Alexandru Boiciuc în Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Aprilie 2020 | 1865 | Timp de citire: 3 min.

În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Munca de acasă poate funcționa la fel ca cea de la birou. Ce soluții au companiile?

avocatnet.ro în 28 Aprilie 2020 | 2405 | Timp de citire: 3 min.

Deși extinderea cât mai mult a telemuncii se înscria în rândul perspectivelor de viitor ale antreprenorilor asupra evoluțiilor din piața muncii, multe dintre companii s-au văzut trecând abrupt sau mult mai repde decât credeau la folosirea muncii de acasă, în contextul pandemiei COVID-19. Totuși, pentru a deveni viabilă pe termen mai lung, munca la domiciliu trebuie să se poată face în condiții cât mai facile atât pentru firme, cât și pentru angajații lor, în condiții de siguranță și de maximă accesibilitate.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

UPDATE Ce pași sunt de urmat pentru obținerea online a certificatelor de situație de urgență. Acum avem și un ghid video oficial

Dragoș Niculescu în Redactor coordonator, avocatnet.ro
15 Aprilie 2020 | 1 | 7386 | Timp de citire: 4 min.

Documentele necesare firmelor afectate de măsurile luate de autorități în această perioadă, pentru a le folosi în relațiile comerciale și pentru a beneficia de unele măsuri acordate de stat, respectiv certificatele de stare de urgență, se pot obține, de azi, pe o platformă online a Ministerului Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri. În acest context, prezentăm pașii pe care trebuie să-i parcurgă reprezentanții firmelor și nu numai pentru a obține aceste documente. De curând, acești pași au fost cuprinși și într-un ghid video realizat de autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Poți obține online certificate constatatoare de la ONRC, fără să ai nevoie de semnătură electronică

Alexandru Boiciuc în Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Aprilie 2020 | 6073 | Timp de citire: 2 min.

Cei care vor să obțină direct online un certificat constatator de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot accesa serviciul InfoCert. Eliberarea documentului se face fără să fie nevoie de o semnătură electronică, în baza unei plăți cu cardul bancar. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Videoconferintă LIVE, astăzi: Soluții de accelerare a interacțiunii online dintre stat și companii

avocatnet.ro în 9 Aprilie 2020 | 697 | Timp de citire: 3 min.

CursDeGuvernare.ro, în parteneriat cu CIO Office din cadrul Secretariatului General al Guvernului, vă invită să participați joi, 9 aprilie 2020, în intervalul 15.30 – 18.00 la dezbaterea online, în direct „CoronaDigitalizarea: Soluții de accelerare a interacțiunii online  dintre stat și  companii” Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

STS a fost împuternicit de Guvern să emită semnături electronice pentru bugetari

Alexandru Boiciuc în Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Aprilie 2020 | 3670 | Timp de citire: 2 min.

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a fost împuternicit, prin Ordonanța de urgență a Guvernului 39/2020, să emită semnături electronice pentru personalul instituțiilor și autorităților publice, pentru a lucra mai eficient și a fi evitate deplasările în perioada epidemiei de coronavirus. Citește articolul