Mediul de test pentru Reges-Online oferă utilizatorilor posibilitatea de a se familiariza cu noul sistem înainte de tranziția oficială. Acest mediu permite crearea de conturi fictive, simularea fluxurilor de lucru și testarea funcționalităților fără riscul de a afecta date reale. Citește articolul
Noul sistem Reges-Online permite accesul multiplu la registrele angajatorilor și oferă un mecanism de încetare automată a delegării în anumite situații. Pot intra simultan în cadrul registrului chiar și zeci de persoane, atâta timp cât au primit drept de acces la registrul angajatorului, însă trebuie știut că în jurnalul de activități al angajatorului vor apărea toate acțiunile întreprinse de fiecare persoană cu drept de acces în parte. Citește articolul
Cea de-a patra ediție a programului Start-up Nation a debutat marți, la ora 10:00, cu înscrierea persoanelor fizice la cursurile de antreprenoriat. Deși s-a desfășurat în sistem online, prin intermediul unei platforme electronice nou-realizate, viitorii antreprenori au semnalat mai multe probleme în ceea ce privește desfășurarea procesului de înregistrare. În altă ordine de idei, în primele patru ore de la deschiderea aplicației s-au înscris peste 13.500 de persoane, fie individual, fie prin intermediul firmelor de consultanță. Citește articolul
Accesul angajaților la Reges-Online oferă posibilitatea obținerii rapide a extraselor individuale și centralizatoare ale contractelor de muncă. Aceste documente, semnate electronic de Inspecția Muncii, se pot obține instant și permit verificarea corectitudinii informațiilor transmise de angajatori. Extrasele individuale detaliază aspecte esențiale ale contractului și istoricul modificărilor contractuale, în timp ce extrasele centralizatoare oferă o imagine de ansamblu asupra contractelor active și a celor încetate. Reges-Online facilitează și semnalarea eventualelor neconformități către angajatori. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) și-a schimbat portalul online pentru depunerea de cereri, astfel încât acum este posibil să depui cereri digitale pentru mai multe acțiuni. Citește articolul
Recent, Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect de ordin care reglementează gestionarea formularelor actelor de studii, a actelor de studii și a documentelor universitare emise de instituțiile de învățământ superior acreditate și cele autorizate provizoriu. Printre cele mai importante reglementări se numără digitalizarea întregului proces de gestionare a actelor de studii, precum și posibilitatea emiterii acestora în format electronic. Citește articolul
Regulamentul intern nu este doar un „simplu” set de reguli și proceduri sau o obligație pe care, pentru a se proteja de amenzi, angajatorii trebuie să o bifeze formal, ci reprezintă chiar baza unei colaborări eficiente și armonioase în cadrul organizației. Dincolo de obligația angajatorului de a întocmi regulamentul intern, prevăzută explicit de Codul muncii, consultarea lucrătorilor este un alt aspect important în acest proces, iar în final angajatorul trebuie să se asigure că fiecare lucrător a intrat în posesia regulamentului intern și cunoaște dispozițiile acestuia. Citește articolul
O lege apărută în vară, dar care se aplică din această lună, stabilește noi reguli privind utilizarea semnăturii electronice, sigiliului electronic, mărcii temporale şi documentelor electronice. Practic, în vară s-a stabilit cadrul juridic necesar aplicării directe a regulamentului european privind identificarea electronică și serviciile de încredere pentru tranzacțiile electronice pe piața internă. Citește articolul
Relațiile de muncă se transformă continuu, iar, în același timp, se transformă și modul în care ele încep și se termină, ridicând astfel nivelul de vulnerabilitate al celor care nu reușesc ori chiar refuză să țină pasul cu aceste transformări. În speța de față, o instanță arată că utilizarea aplicației WhatsApp pentru comunicarea deciziei de concediere este aptă din punct de vedere procesual să declanșeze curgerea termenului de contestare a deciziei, dar nu în orice condiții. Citește articolul
Un prim aspect important de reținut este faptul că, în conformitate cu prevederile art. 8 din Ordinul Finanțelor 858/2008 privind depunerea declaraţiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, se stabilește procedura privind revocarea dreptului de utilizare a serviciului „Depunere declaraţii online”, existent pe portalul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, atât în cazul solicitării revocării acestui drept de către titularul certificatului calificat, cât și în situația în care revocarea dreptului de utilizare a serviciului se solicită de o persoană diferită de persoana pentru care acest drept a fost obţinut. Citește articolul