Act normativ: LEGE nr 82/1991
ACCES PREMIUM
UPDATE Ce elemente trebuie să cuprindă, în 2017, documentele justificative ale unei societăţi?
Firmele de pe teritoriul României sunt obligate, conform legii, să consemneze operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate. Pentru a dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informaţii reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Care sunt implicațiile fiscale și contabile în cazul stornării facturilor neîncasate
Stornarea facturilor neîncasate poate genera cheltuieli deductibile sau nedeductibile pentru firma care le stornează. Implicațiile fiscale și contabile sunt diferite pentru companii, în funcție de situația juridică a clienților care nu au achitat facturile, astfel că se aplică tratamente contabile/fiscale diferențiate pentru facturile neîncasate de la clienți restanți comparativ cu facturile neîncasate de la clienți aflați în procedură de faliment sau insolvență. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Simona Voiculescu
în
Director Editorial, avocatnet.ro
17 Ianuarie 2017 | 13 | 36091 | Timp de citire: 6 min.
Obligaţiile asociaţiilor de proprietari în 2017
17 Ianuarie 2017 | 13 | 36091 | Timp de citire: 6 min.
Asociația de proprietari este o persoană juridică ce-și asumă cele mai multe dintre responsabilitățile privitoare la o clădire de locuințe. Constituită din proprietarii locuințelor, asociația poate să angajeze persoane care să se ocupe de activitatea de administrare, de contabilitate, precum și de alte responsabilități specifice. De asemenea, asociația are obligația de a-și organiza contabilitatea potrivit prevederilor din legislația aferentă. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Controalele Fiscului: Ce verifică inspectorii la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri?
Principalele documente pe care le verifică inspectorii antifraudă, atunci când vin în control la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri, au fost făcute publice în cadrul unei campanii de informare a Direcției Generale Atifraudă Fiscală (DGAF). Totodată, au fost indicate și obligațiile legale esențiale a căror respectare este verificată de autoritățile fiscale. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce decizii financiare ar trebui să ia firmele aflate în insolvenţă pentru a scăpa de probleme
Faptul că o companie ajunge în stadiul de a-şi declara insolvenţa este rezultatul unui cumul de factori externi şi interni. Factorii interni de instabilitate au de cele mai multe ori un efect mai mare asupra situaţiei financiare a companiei decât factorii externi (criză economică, concurenţă). Acest lucru este demonstrat de faptul că, în perioadele de criză, sunt companii care se dezvoltă, reuşind să fie mai eficiente decât erau în momentele de creştere economică. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Firmele şi anumite PFA sunt obligate să-şi inventarieze anual patrimoniul: Care e procedura?
Inventarierea patrimoniului unei firme sau persoane fizice autorizate (PFA) urmăreşte stabilirea unei situaţii reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi trebuie efectuată la începutul activităţii, dar şi cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar. De altfel, multe dintre entităţi obişnuiesc să realizeze inventarul în luna decembrie a fiecărui an, iar cele care nu respectă prevederile riscă amenzi de până la 5.000 de lei. Aşadar, în contextul în care finalul de an se apropie, iar operaţiunea de inventariere este una destul de laborioasă, vă spunem astăzi cele mai importante aspecte de care trebuie să ţineţi cont la inventariere. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cum poți să crești lichiditatea firmei prin optimizarea stocurilor
Unii angajaţi, în special oamenii de vânzări, consideră că un volum mare al stocurilor este un aspect pozitiv. Acest lucru nu este adevărat. Stocurile înseamnă bani imobilizaţi. Orice companie ar trebui să aibă că obiectiv diminuarea stocurilor. Optimizarea nivelului de bunuri aflate în stoc determină eliberarea de numerar, care poate fi folosit pentru dezvoltarea afacerii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Zece metode ce cresc șansele companiei tale de a încasa bani de la clienții rău-platnici
Majoritatea companiilor care acordă credite comerciale clienţilor se confruntă cu problema rău-platnicilor. Lipsa unor procese interne privind încasarea creanţelor poate afecta grav operaţiunile companiilor. Analiza privind stabilirea termenelor de plată trebuie să fie un element important în fixarea strategiei de business. Un decalaj mare de timp între momentul plăţii furnizorilor şi încasarea creanţelor poate duce la incapacitatea afacerii de a continua operaţiunile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Șapte metode prin care poți să verifici dacă lucrezi cu o firmă bună de contabilitate
Pentru majoritatea companiilor, contabilitatea înseamnă îndeplinirea cerințelor legale în materie fiscală și contabilă. O firmă de contabilitate bună te scutește de amenzi de la organele de control și te poate ajuta să iei cele mai bune decizii financiare. În aceeași măsură, o firmă de contabilitate care nu respectă legile contabile și fiscale în vigoare poate crea probleme importante companiei. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Acorzi produse promoționale? Ce trebuie să faci pentru ca Fiscul să te lase să deduci cheltuielile
Pentru a-și îmbunătăți relația cu clienții sau partenerii de afaceri, o companie poate decide la un moment-dat să le acorde acestora materiale promoționale: pixuri, agende sau alte produse. Teoretic, aceste cheltuieli sunt deductibile, însă dacă firma nu respectă anumite reguli procedurale în ceea ce le privește riscă, în cazul unui control de la Fisc, ca aceste cheltuieli să fie reclasificate de inspectorii ANAF și să fie deductibile doar parțial. Citește articolul










