Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Act normativ: LEGE nr 82/1991

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce elemente trebuie să cuprindă, în 2017, documentele justificative ale unei societăţi?

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
27 Ianuarie 2017 | 1 | 46490 | Timp de citire: 6 min.

Firmele de pe teritoriul României sunt obligate, conform legii, să consemneze operaţiunile economico-financiare, în momentul efectuării lor, în documente justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate. Pentru a dobândi calitatea de document justificativ, actele ce stau la baza înregistrărilor în contabilitate trebuie să furnizeze anumite informaţii reglementate expres într-un act normativ intrat în vigoare în 2016. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care sunt implicațiile fiscale și contabile în cazul stornării facturilor neîncasate

CFO Network România în 25 Ianuarie 2017 | 1 | 14034 | Timp de citire: 1 min.

Stornarea facturilor neîncasate poate genera cheltuieli deductibile sau nedeductibile pentru firma care le stornează. Implicațiile fiscale și contabile sunt diferite pentru companii, în funcție de situația juridică a clienților care nu au achitat facturile, astfel că se aplică tratamente contabile/fiscale diferențiate pentru facturile neîncasate de la clienți restanți comparativ cu facturile neîncasate de la clienți aflați în procedură de faliment sau insolvență. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Obligaţiile asociaţiilor de proprietari în 2017

Simona Voiculescu în Director Editorial, avocatnet.ro
17 Ianuarie 2017 | 13 | 36091 | Timp de citire: 6 min.

Asociația de proprietari este o persoană juridică ce-și asumă cele mai multe dintre responsabilitățile privitoare la o clădire de locuințe. Constituită din proprietarii locuințelor, asociația poate să angajeze persoane care să se ocupe de activitatea de administrare, de contabilitate, precum și de alte responsabilități specifice. De asemenea, asociația are obligația de a-și organiza contabilitatea potrivit prevederilor din legislația aferentă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controalele Fiscului: Ce verifică inspectorii la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri?

Alexandru Boiciuc în Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Decembrie 2016 | 39931 | Timp de citire: 6 min.

Principalele documente pe care le verifică inspectorii antifraudă, atunci când vin în control la comercianți sau în hoteluri, restaurante și baruri, au fost făcute publice în cadrul unei campanii de informare a Direcției Generale Atifraudă Fiscală (DGAF). Totodată, au fost indicate și obligațiile legale esențiale a căror respectare este verificată de autoritățile fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce decizii financiare ar trebui să ia firmele aflate în insolvenţă pentru a scăpa de probleme

CFO Network România în 29 Noiembrie 2016 | 1 | 8449 | Timp de citire: 2 min.

Faptul că o companie ajunge în stadiul de a-şi declara insolvenţa este rezultatul unui cumul de factori externi şi interni. Factorii interni de instabilitate au de cele mai multe ori un efect mai mare asupra situaţiei financiare a companiei decât factorii externi (criză economică, concurenţă). Acest lucru este demonstrat de faptul că, în perioadele de criză, sunt companii care se dezvoltă, reuşind să fie mai eficiente decât erau în momentele de creştere economică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele şi anumite PFA sunt obligate să-şi inventarieze anual patrimoniul: Care e procedura?

Eduard Popescu în Redactor, avocatnet.ro
17 Noiembrie 2016 | 1 | 19732 | Timp de citire: 1 min.

Inventarierea patrimoniului unei firme sau persoane fizice autorizate (PFA) urmăreşte stabilirea unei situaţii reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi trebuie efectuată la începutul activităţii, dar şi cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar. De altfel, multe dintre entităţi obişnuiesc să realizeze inventarul în luna decembrie a fiecărui an, iar cele care nu respectă prevederile riscă amenzi de până la 5.000 de lei. Aşadar, în contextul în care finalul de an se apropie, iar operaţiunea de inventariere este una destul de laborioasă, vă spunem astăzi cele mai importante aspecte de care trebuie să ţineţi cont la inventariere.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poți să crești lichiditatea firmei prin optimizarea stocurilor

CFO Network România în 15 Noiembrie 2016 | 5132 | Timp de citire: 2 min.

Unii angajaţi, în special oamenii de vânzări, consideră că un volum mare al stocurilor este un aspect pozitiv. Acest lucru nu este adevărat. Stocurile înseamnă bani imobilizaţi. Orice companie ar trebui să aibă că obiectiv diminuarea stocurilor. Optimizarea nivelului de bunuri aflate în stoc determină eliberarea de numerar, care poate fi folosit pentru dezvoltarea afacerii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Zece metode ce cresc șansele companiei tale de a încasa bani de la clienții rău-platnici

CFO Network România în 11 Noiembrie 2016 | 7683 | Timp de citire: 3 min.

Majoritatea companiilor care acordă credite comerciale clienţilor se confruntă cu problema rău-platnicilor. Lipsa unor procese interne privind încasarea creanţelor poate afecta grav operaţiunile companiilor. Analiza privind stabilirea termenelor de plată trebuie să fie un element important în fixarea strategiei de business. Un decalaj mare de timp între momentul plăţii furnizorilor şi încasarea creanţelor poate duce la incapacitatea afacerii de a continua operaţiunile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șapte metode prin care poți să verifici dacă lucrezi cu o firmă bună de contabilitate

CFO Network România în 9 Noiembrie 2016 | 15 | 41986 | Timp de citire: 3 min.

Pentru majoritatea companiilor, contabilitatea înseamnă îndeplinirea cerințelor legale în materie fiscală și contabilă. O firmă de contabilitate bună te scutește de amenzi de la organele de control și te poate ajuta să iei cele mai bune decizii financiare. În aceeași măsură, o firmă de contabilitate care nu respectă legile contabile și fiscale în vigoare poate crea probleme importante companiei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Acorzi produse promoționale? Ce trebuie să faci pentru ca Fiscul să te lase să deduci cheltuielile

CFO Network România în 7 Noiembrie 2016 | 1 | 12940 | Timp de citire: 1 min.

Pentru a-și îmbunătăți relația cu clienții sau partenerii de afaceri, o companie poate decide la un moment-dat să le acorde acestora materiale promoționale: pixuri, agende sau alte produse. Teoretic, aceste cheltuieli sunt deductibile, însă dacă firma nu respectă anumite reguli procedurale în ceea ce le privește riscă, în cazul unui control de la Fisc, ca aceste cheltuieli să fie reclasificate de inspectorii ANAF și să fie deductibile doar parțial. Citește articolul