avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi
Acasă Act normativ: ORDIN nr 1832 / 2011

Act normativ: ORDIN nr 1832 / 2011

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

„Nu accepți sarcini în plus, îți desființăm postul” sau ce pățesc angajații care nu mai vor să lucreze cât pentru doi

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Octombrie 2023 | 1 | 58675 | Timp de citire: 8 min.

Sunt domenii unde, dacă ar fi să întrebăm majoritatea lucrătorilor, am primi un răspuns categoric cu privire la dorința de încadrare în muncă: salarii care se regăsesc în vârful graficelor din statistici, birouri mari, scaune confortabile și teambuilding-uri dese. Dar sunt condițiile de muncă realmente mai bune acolo unde sunt și salariile de top? Se respectă mai mult drepturile angajaților sau la fel ca în alte părți? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Angajatul universal și managerul care face curat - cum folosea un angajator lucrătorii pentru toate ocupațiile de care avea nevoie

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
3 Septembrie 2023 | 1 | 2110 | Timp de citire: 5 min.

Atunci când vorbim de muncă nedeclarată, cunoscută mai mult ca „muncă la negru”, vorbim de riscuri la care se expun lucrătorii, cât și de impactul negativ adus bugetului și concurenței loiale. E clar, un contract de muncă neîncheiat și/sau nedeclarat reprezintă nu numai o contravenție în sensul legislației muncii, ci și o formă de evaziune fiscală. În lipsa unei informări corespunzătoare privind acele riscuri la care se expune, coroborat cu nivelul ridicat de taxare a muncii, orice persoană poate fi tentată la un moment dat să aleagă „scurtătura”. Doar că, pe lângă lipsa unor documente făcute conform legii, angajații ajung să nu-și primească banii la timp sau complet, sunt puși să presteze activități pentru care nu au fost angajați și angajatorii se debarasează de ei de pe o zi pe alta. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Studiu: Aproape 60% dintre români nu ştiu ce responsabilităţi au la locul de muncă

Dacă angajații nu știu ce responsabilități au la locul de muncă, este, cel mai probabil, vina angajatorului

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
8 Iunie 2023 | 1879 | Timp de citire: 5 min.

Faptul că peste jumătate dintre angajați, salariați sau lucrători nu-și cunosc responsabilitățile specifice postului, așa cum o arată un studiu prezentat recent în presa centrală, este, în mod evident, o certitudine -- însă organizarea și funcționarea unității sunt tocmai în sarcina angajatorului, iar aici intră și stabilirea atribuțiilor fiecărui salariat, „în condițiile legii”. Probabil că fix această sintagmă, „în condițiile legii”, este cea care stă la baza rezultatului pe care ni-l relevă un atare studiu, adică la baza necunoașterii atribuțiilor, iar atunci când el este dublat de evaluări neconforme, ambii parteneri ai relației de muncă pierd. Citește articolul