avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 626 soluții astăzi
Acasă Subiect: modificare fisa post
Subiect: modificare fisa post
ACCES PREMIUM

Numirea unui nou responsabil în companie - trei lucruri pe care să le ai în vedere

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Mai 2024 | 0 | 950 | Timp de citire: 3 min.

De cele mai multe ori, pentru a bifa o nouă obligație impusă de lege, angajatorii apelează la unul dintre angajații existenți în companie pentru a îndeplini atribuțiile nou-impuse și nu angajează neapărat pe cineva nou, fie din lipsă de resurse financiare, fie din alte considerente. Chiar dacă oferirea noilor atribuții unuia dintre angajații existenți nu este în sine greșită, sunt aspecte pe care angajatorii nu le iau întotdeauna în calcul când fac asta. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Se pot suplimenta atribuțiile unui angajat prin intermediul unei anexe la fișa postului?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
6 Februarie 2024 | 0 | 9200 | Timp de citire: 4 min.

În prezent, nelămuririle din trecut apropo de natura fișei postului ca anexă a contractului individual de muncă nu ar trebui să mai existe. Nici cu privire la modificarea conținutului acesteia. Fie că înlocuim sarcina X cu sarcina Y, fie că suplimentăm sarcinile din fișa postului, tot timpul trebuie să avem în vedere dacă se modifică felul muncii și dacă noile sarcini se pot efectua în același timp de muncă și nu presupun depășirea lui. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Drumul de la „fișa postului e prea stufoasă” la „dacă nu scrie explicit în fișa postului, nu execut” este unul scurt și plin de turbulențe

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
14 Noiembrie 2023 | 0 | 5256 | Timp de citire: 3 min.

Până nu demult, era chestionată chiar obligativitatea fișei postului. Există, totodată, dintotdeauna, discuția despre cât de detaliată și de explicită ar trebui să fie fișa postului, iar practica ne răspunde aici în felurite moduri: de la descrieri mult prea sumare, incomplete sau care nici măcar nu se pliază pe realitate, până la descrieri de pagini întregi. Recent, mi-a reținut atenția nelămurirea unui angajat din zona IT&C căruia nu i se părea normal nici să trimită e-mailuri, pentru că nu scrie expres în fișa postului că trebuie să mai facă și asta, nici să execute diverse sarcini date de superiorul său, deși ele se încadrează în limita atribuțiilor sale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

„Nu accepți sarcini în plus, îți desființăm postul” sau ce pățesc angajații care nu mai vor să lucreze cât pentru doi

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Octombrie 2023 | 1 | 57758 | Timp de citire: 8 min.

Sunt domenii unde, dacă ar fi să întrebăm majoritatea lucrătorilor, am primi un răspuns categoric cu privire la dorința de încadrare în muncă: salarii care se regăsesc în vârful graficelor din statistici, birouri mari, scaune confortabile și teambuilding-uri dese. Dar sunt condițiile de muncă realmente mai bune acolo unde sunt și salariile de top? Se respectă mai mult drepturile angajaților sau la fel ca în alte părți? Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Când angajatul e suficient de informat cât să devină incomod

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
27 Septembrie 2023 | 0 | 6583 | Timp de citire: 9 min.

Faptul că un salariat se informează în timpul programului de lucru despre drepturile și obligațiile sale, că încearcă să înțeleagă ce consecințe legale au actele pe care le primește spre semnare nu reprezintă o încălcare obligațiilor sale de serviciu, ci demonstrează că angajatorul are salariați competenți. Se întâmplă însă, contrar principiului bunei-credințe, ca odată ce angajatul începe să pună întrebări, să fie considerat incomod. În același timp, angajatul e suficient de bun cât să fie indispensabil angajatorului pe timpul unui concediu mai lung, să fie pus să muncească ore suplimentare deși are contract part-time, să nu știe când și în ce fel se modifică regulamentul intern sau să afle că interesele îi sunt reprezentate de colegi numiți, nu aleși de el. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fenomenul „quiet-cutting” din perspectiva legislației noastre de muncă - ce pot și ce nu pot să facă angajatorii

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Septembrie 2023 | 0 | 5999 | Timp de citire: 7 min.

„Quiet-cutting” este un trend în creștere printre marile companii, în care se preferă desființarea posturilor și mutarea angajaților pe altele disponibile, de pe azi pe mâine, în locul concedierilor în masă, ce presupun, în primul rând, costuri mai mari. Acest fenomen e avantajos pentru companii, dar nu neapărat și pentru angajați, care, deși nu rămân fără loc de muncă peste noapte, sunt mutați constant în schema de personal, li se oferă poziții cu salarii mai mici, atribuții nedorite sau copleșitoare și sunt presați indirect să plece. Cum putem să ne uităm la acest fenomen din perspectiva legislației noastre, în materialul de azi: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa postului - act unilateral sau voința părților?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
6 Martie 2023 | 0 | 5886 | Timp de citire: 5 min.

Dreptul angajatorului de a stabili atribuțiile corespunzătoare fiecărui salariat poate fi exercitat în limitele prevăzute de lege, iar aici avem în vedere ansamblul normativ care reglementează relațiile de muncă, nu exclusiv Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișa postului, anexă a CIM. Aspecte importante pe care trebuie să le știi despre acest document

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
28 Decembrie 2022 | 0 | 7602 | Timp de citire: 4 min.

Am vorbit, anul acesta, mai mult decât de obicei, despre fișa postului, în special în contextul micilor angajatori. Acum că s-a revenit la ideea că fiecare angajat trebuie să aibă o fișă a postului atașată contractului de muncă, chestiunea fiind expresă în modelul contractului individual de muncă (CIM) - fișa constituie o anexă a contractului - facem o scurtă trecere în revistă cu privire la acest document extrem de important și extrem de util în economia raportului de muncă: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fișele de post ale salariaților plătiți din fonduri publice vor fi actualizate în următoarele 30 de zile. Cum se va face promovarea în cazul personalului contractual?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
9 Noiembrie 2022 | 0 | 4570 | Timp de citire: 5 min.

Un regulament cu noile reguli privind organizarea concursurilor pentru personalul contractual din mai multe sectoare de activitate a apărut pe 8 noiembrie în Monitorul Oficial și stabilește, între altele, un model standard de fișă a postului, dar și obligația de a actualiza corespunzător modelului fișele de post ale contractelor aflate în executare în 30 de zile, adică până pe 8 decembrie. Noul regulament stabilește inclusiv regulile de promovare ale acestor angajați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Să vorbim, în cuvinte simple, despre fișa postului. De ce nu poate fi impusă și modificată unilateral?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
10 Octombrie 2022 | 0 | 3199 | Timp de citire: 4 min.

Din punct de vedere juridic, fișa postului face parte din contractul individual de muncă și, după o perioadă în care o parte dintre salariați, cei ai microîntreprinderilor, au avut un contract incomplet, acest element redevine obligatoriu pentru toți salariații. Și pentru că acest aspect pare uneori încă neclar, deși s-au scris mai multe articole pe acest subiect, s-a discutat și s-a tot dezbătut subiectul, probabil că n-ar fi rău să-l analizăm folosind exemple și cuvinte simple.

Citește articolul